مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شبکه تعاون روستایی تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری کرده است.

تعاون خراسان رضوی بیش از ۳ هزار تن گندم کشاورزان را خرید

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم افزود: این میزان خرید از اواخر اردیبهشت تا ۱۹ خرداد در شهرستان های رشتخوار، سبزوار، تایباد، بردسکن، تربت‌جام و سرخس انجام شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۳۰ مرکز خرید گندم در استان با مدیریت شبکه تعاون روستایی ادامه داد: بازدید تیم‌های نظارتی ستادی و شهرستانی از مراکز خرید به منظور رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت دقیق بر عملیات خرید، برای کاهش ضایعات برداشت بطور مستمر انجام می‌شود.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن، رتبه نخست کشور در این بخش را دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می شود از این سطح ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم تولید و ۳۸۵ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.