نایب رییس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ثبت نام اولیه از طریق سایت اینترنتی نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به آدرس nezammohandesi.ir و همچنین سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به آدرس razavi.mrud.ir تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت نام نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،  محمد حسن اکبرزاده ابراهیمی ، نایب رییس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ثبت نام این  دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان از اول خرداد ماه شروع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد و تاکنون ۳۰نفر در رشته های مختلف بویژه عمران  ثبت نام خود را در سامانه انجام داده اند، اما  طبق روال معمول که در همه دوره ها نیز رخ داده است بسیاری از افراد ثبت نام خود را در روزهای انتهایی فرصت قانونی انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در این دوره به خاطر شرایط کرونا و پیشگیری از شیوع آن، سامانه ای از طریق پرتال اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تعریف کرده ایم تا افرادی که تمایل به حضور در این انتخابات برای  هیات مدیره سازمان را دارند  پیش ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند . پس از ثبت نام ، دبیرخانه بررسی های اولیه را انجام و زمانی را برای حضور فیزیکی هر کدام از کاندیداها برای رویت مدارک و تکمیل فرم های لازم  تعیین می کند که این زمان به گونه ای برنامه ریزی می شود  که حضور کاندیداها موجب ایجاد تجمع نشود به عبارتی در هربازه زمانی تنها  یک کاندیدا برای بررسی مدارک دعوت خواهد شد.

 اکبرزاده ابراهیمی افزود: تکمیل فرم های حراستی ، داشتن مدرک سوء پیشینیه که در حال حاضر به صورت سیستمی قابل دریافت است و همچنین سایر مدرک  لازم از جمله موارد دیگری است که کاندیداها در هنگام حضور باید همراه خود داشته باشند. افراد علاوه بر سایت اینترنتی نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به آدرس  nezammohandesi.ir می توانند از طریق سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به آدرس  razavi.mrud.ir  نیز ثبت نام اولیه خود را انجام دهند که پس از تکمیل اطلاعات لازم و نهایی شدن ثبت نام اولیه، کد رهگیری برای آنها صادر خواهد شد. 

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات نیز گفت: هیات اجرایی هر استان می تواند یک روز از  بازه زمانی حدفاصل ۲۶ شهریور ماه تا ۲مهرماه ۱۴۰۰ را که وفق نظام نامه از سوی وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری انتخابات تعیین شده است، انتخاب کند. امکان  برگزاری انتخابات با روش های کاملا سنتی تا کاملا الکترونیکی  وجود دارد که در حال حاضر مطالعات برای انتخاب روش مناسب برگزاری انتخابات در دست بررسی می باشد  تا روشی انتخاب شود که ضمن به حداقل رساندن احتمال خطا در برگزاری انتخابات  ، شرایط برای مشارکت بیشتر مهندسان نیز فراهم گردد.

وی در مورد نحوه تایید صلاحیت افراد نیز گفت: دستگاه نظارت و هیات اجرایی  بر مبنای قانون و آیین نامه نظام مهندسی، تایید صلاحیت افراد را انجام می دهند. از جمله شرایطی که در بررسی صلاحیت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت داشتن پروانه اشتغال بکار پایه یک مهندسی در رشته های اصلی، داشتن حداقل دو سال فعالیت در پایه مربوطه، نداشتن فساد اخلاقی، مالی و اعتیاد به مواد مخدر می باشد و همچنین بر مبنای ماده ۵۹ آیین نامه و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۴ باید دارای شهرت اجتماعی و شغلی باشند که تصمیم گیری در این خصوص وفق آیین نامه مربوطه بر عهده شورای انتظامی خواهد بود.

اکبرزاده ابراهیمی ادامه داد: متقاضی در زمانی که درخواست خود برای ثبت نام را ارائه می کند نباید دارای محکومیت درجه ۳ به بالاداشته باشد( در ماده ۹۱ آیین نامه قانون نظام مهندسی شرح تخلفات انتظامی در درجه های مختلف به طور کامل تشریح شده است) همچنین در طول هفت سال قبل نبایستی هیچ گونه محکومیتی قطعی از درجه ۳ به بالا در شورای انتظامی استان و کشور داشته باشد به عبارتی اگر فردی محکوم شده باشد و به این محکومیت اعتراض کرده باشد و هنوز رای قطعی برای وی صادر نشده باشد درروند بررسی ها به این محکومیت توجهی نخواهد شد .همچنین در بررسی صلاحیت ها از مراجع چهارگانه نظیر وزارت اطلاعات ، دادگستری، پلیس امنیت ملی نیز استعلامات لازم صورت می گیرد . از طرفی افراد باید مدارک تحصیلی قانونی و معتبر مورد تایید وزارت علوم را داشته باشند.

 وی افزود: با توجه به جایگاهی که جامعه مهندسان در عمران، ساخت و ساز وآبادانی جامعه برعهده دارند و جزو اقشار تاثیرگذار جامعه محسوب می شوند از افراد توانمند ومتعهد درخواست داریم که برای کاندیدا شدن مشارکت حداکثری داشته باشند تا دامنه انتخاب افراد افزایش پیدا کند. زیرا هرچه تعداد کاندیدا ها کمتر باشد امکان انتخاب کاهش پیدا می کند، همچنین انتظار می رود مشارکت اعضا در پای صندوق و انتخاب افراد شایسته پرشور باشد زیرا افرادی که انتخاب می شوند قرار است از حقوق مهندسان در محافل مختلف دفاع کنند و شان و جایگاه ارزنده ای را برای این قشر از جامعه در سطح استان رقم بزنند . همچنین از جامعه مهندسان ساختمان استان انتظار می رود که با شناخت کامل ، افراد را انتخاب کنند و اگرچه همه دارای صلاحیت لازم هستند اما فردی که اصلح تر و قوی تر از لحاظ مختلف از جمله تخصص، اجرا و شایستگی های حرفه ای می باشد را برگزینند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.