حمدرضا رمضانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در پی کشف بیش از ۳هزارو۵۰۰ دستگاه ماینر، جریمه‌ای ۹میلیارد تومانی برای متخلفان صادر شده است.

صدور ۹ میلیارد تومان جریمه ماینری

در یکی، دو ماه گذشته از سال جاری و با توجه به قطعی‌های مکرر برق، همزمان با دستور دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی، برخورد با مزارع استخراج رمزارز شدت گرفت و براساس اطلاعات واصله تا امروز چندهزار ماینر از سطح شهر مشهد و حوالی آن جمع‌آوری شده است. برخورد با این ماجرا که در مرحله اول شبکه توزیع برق شهری را دچار کمبود می‌کند این پرسش را برای افکارعمومی ایجاد کرده که جمع‌آوری و برخورد قانونی با دارندگان ماینرهایی که به صورت قاچاق وارد کشورشده امری بسیار پسندیده است، اما افرادی که به شبکه توزیع برق آسیب وارد کرده‌اند نباید فقط مزارع رمزارز آن‌ها جمع‌آوری شود بلکه باید به دلیل استفاده غیرمجاز و بدون اخذ مجوزهای قانونی از شبکه برق، مورد برخورد قاطع قرار بگیرند.

بررسی‌های خبرنگار ما حاکی از آن بود که حین کشف و برخورد با متخلفان در این حوزه قسمتی از تخلف در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود، حوزه قاچاق کالا را تعزیرات‌حکومتی پیگیری کرده و جریمه متخلفان هم در اختیار شرکت توزیع برق مشهد قرار دارد.

از همین رو به سراغ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد رفتیم که محمدرضا رمضانی در پاسخ به این نکته که برخورد شما با متخلفان در حوزه استفاده غیرمجاز از ماینرها به چه صورت خواهد بود، بیان کرد: از زمانی که برای جمع‌آوری ماینرها وارد عمل شده‌ایم بیش از ۳هزارو ۷۰۰دستگاه استخراج رمزارز را از سطح شهر و محدوده آن با تلاش کارشناسان این حوزه شناسایی و جمع‌آوری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: برخی دستگاه‌ها از داخل واحدهای صنعتی کشف شده‌اند که با جریمه‌های قاطع و قانونی با عاملان این اقدام برخورد کرده‌ایم.

وصول یک میلیارد تومان از جریمه‌ها

محمدرضا رمضانی به میزان ریالی جریمه‌های صادره برای عاملان نصب و راه‌اندازی مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز هم اشاره‌ای کرده و در این باره بیان کرد: تا به این لحظه و در مجموع مالکان ۳هزارو ۷۰۰ ماینر را حدود ۹ میلیارد تومان جریمه کرده‌ایم.

پس از جریمه این افراد، پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا رقم مذکور وصول شود که تا به امروز حدود یک‌میلیارد تومان آن را از متخلفان اخذ کرده‌ایم. همچنین برخی افراد که متخلف شناخته شده‌اند و باید جریمه پرداخت می‌کردند از شرکت برق مشهد مهلتی خواستند تا جریمه صادره را بپردازند. در این راستا هم با آن‌ها همکاری شده اما در ازای میزان جریمه از افراد چک دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد بیان کرد: در این میان افرادی هستند که در مقابل پرداخت جریمه مقاومت می‌کنند که موضوع را به دستگاه قضایی منعکس خواهیم کرد. در این زمینه از دادستانی مرکز استان درخواست کرده‌ایم برای وصول این جریمه‌ها شعبه ویژه‌ای را مشخص کند تا سریع‌تر جریمه‌ها وصول شوند.

رمضانی در مورد معیار نحوه محاسبه جریمه خاطیان هم گفت: حساب و کتاب جریمه این افراد با هزینه برق صادراتی (یک‌هزارو ۶۵۰تومان) محاسبه خواهد شد. جریمه افراد هم براساس زمان و دوره استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز محاسبه می‌شود که تغییرات مصرف در محل هم یکی از شیوه‌های شناسایی این دوره است.

پرداخت پاداش به اطلاع‌دهندگان محل استقرار ماینرها

وی در پایان تصریح کرد: شهروندان اگر در این مسیر اطلاعاتی از محل‌های نصب دستگاه‌های استخراج رمزارز دارند می‌توانند از طریق حراست شرکت توزیع نیروی برق مشهد موضوع را منعکس کرده و تا سقف ۲۰میلیون تومان پاداش بگیرند. هویت دریافت‌کننده پاداش هم کاملاً محرمانه بوده و هیچ‌کس از آن مطلع نخواهد شد.

در یکی از موارد که به همین شیوه اطلاعاتی به ما منعکس شد، پاداشی حدود ۴میلیون و ۲۰۰هزارتومان پرداخت شد. بیشتر ماینرهایی که تا امروز کشف شده توسط اقدام‌های فنی کارشناسان شرکت برق بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.