سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع) گفت : پیش بینی می شود حدود 1000 زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهد الرضا مشرف شوند.

تشرف حدود 1000 زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهد الرضا(ع)

 به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی اظهار داشت: دو سال است که زائران پیاده امام رضا(ع) توفیق زیارت پیاده آن حضرت را ندارند و امسال در دهه کرامت جمعی از علاقمندان به ساحت رضوی در کاروان های کوچک راهی مشهد الرضا شده اند. 
 رضائی افزود: بنا به خبرهای رسیده از این تعداد 480 زائر از مسیر نیشابور و حدود 100 زائر از مسیر فریمان و 150 زائر از مسیر جاده سرخس و مابقی از جاده قوچان و جاده قدیم راهی مشهد هستند که از این تعداد یک کاروان از فریمان خانم و مابقی آقا هستند. وی تصریح کرد: اقامت این زائران در مشهد یک روز خواهد بود که با تمهیداتی که مدیران کاروان ها داشتند از مراکز اقامتی امن که به همت کارکنان بهداشت و میراث فرهنگی مجوز اقامت دارند؛ استفاده می شود. سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع) همچنین گفت: در طول مسیر هم اقامتگاه های ثابت با خدمات سرپائی و درمانی پذیرای زائران پیاده امام هشتم (ع) هستند.
گفتنی است زائران پیاده برای زیارت امام هشتم (ع) دو نوبت در سال یکی دهه کرامت و دیگری دهه آخر صفر مشرف می شوند که با توجه به شرایط کرونا سال گذشته زائر پیاده نداشتیم. 
رضائی افزود: آخرین آمار حضور زائران پیاده در دهه کرامت سال 1398 حدود ده هزار نفر و دهه آخر صفر همان سال بیش از 500 هزار نفر در قالب 2660 کاروان از 21 استان بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.