۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 757838

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۱۹۹۳ تورنتو کانادا با اشاره به اینکه هر ۶ نماینده کشورمان در المپیک شانس کسب مدال را دارند، گفت: هر کسی که مدال المپیک می‌خواهد باید برود بجنگد.

فلاح: برای مدال المپیک باید جنگید

به گزارش قدس آنلاین، اکبر فلاح در خصوص اعلام اسامی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: همین که ترکیب اعلام شد، آرامش به کشتی آمد. این موضوع باید تجربه و درس باشد که برای چندین مرتبه انتخابی‌ها را عقب نیندازند چرا که خودشان را در حاشیه و تحت فشار می‌گذارند. انتخابی تیم ملی باید قانونمند باشد و اینکه یک بخشی از انتخابی‌ها در تهران و بخشی دیگر در خارج باشد، روش درستی نیست.

وی اظهار داشت: انتخابی‌های تیم ملی باید قانونمند باشند و اگر به غیر از این باشد باز هم انتقاد و حرف وجود خواهد داشت.  اینکه کشتی‌گیر با مساوی باخته و حقش خورده شده این مدل انتخابی به کشتی‌گیر و کشتی صدمه می‌زند و امیدوارم از همه این موارد درس بگیریم.

وی بیان داشت: فدراسیون کشتی بعد از المپیک باید به فکر یک مدال انتخابی باشد و همه در جریان آن قرار بگیرند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران ادامه داد: نفراتی که اکنون برای تیم ملی انتخاب شده‌اند چکیده کشتی ایران و همه آنها خوب هستند و هر ۶ نفر آنان شایسته آن هستند که روی سکوی المپیک و جهان قرار بگیرند. البته اینکه فکر کنیم تنها کشتی ایران در این چند سال به دلیل کرونا با مشکلاتی همراه بود درست نیست، بلکه شرایط سایر کشورها هم به همین دلیل به هم ریخته بود و ایران هم یکی از آنها است و در این مدت باقیمانده فقط از لحاظ روحی و آمادگی جسمانی ملی‌پوشان را باید آماده نگاه دارند و این ظرفیت وجود دارد که بتوانند مدال بگیرند. 

وی در مورد پیش‌بینی خود از تعداد مدال‌های تیم ملی کشتی آزاد در المپیک گفت: به نظرم در بدترین حالت باید ۳ مدال بگیریم و به این موضوع خوشبین هستیم و امیدوارم که قرعه سختی نصیب ملی‌پوشان کشتی نشود و توقع جامعه کشتی این است که تیم ملی بتواند مدال‌های درخشانی بگیرد و این انتظار از هر ۶ آزادکار و هر ۵ فرنگی‌کار تیم ملی در المپیک توکیو وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور حتم در وزن ۸۶ کیلوگرم، جایی که حسن یزدانی حضور دارد، کار سختی نداریم و همه می‌دانند که او به مدال خواهد رسید. مدعیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و ۱۲۵ نیز نشان دادند که خیلی خوب هستند و به غیر از محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع که قرار است به المپیک اعزام شوند، علی شعبانی، علیرضا کریمی و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم در سطح جهانی و المپیک هستند و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز امین طاهری و حتی پرویز هادی نیز نفرات خوبی هستند. در مجموع امید زیادی به کسب مدال از سوی نمایندگان کشورمان در سه وزن ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم وجود دارد.

وی در خصوص سه وزن ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم نیز گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان پنجم شد در حالی که می‌توانست مدال بگیرد و او با تجربه‌ای که دارد باید بتواند در المپیک مدال بگیرد و اگر موفق به انجام آن نشود به نظرم باید خداحافظی کند. اطری با شایستگی‌ها و قدرت بدنی که دارد این ظرفیت و توانایی را دارد که در المپیک به مدال برسد.

دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا آمریکا ادامه داد: در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی‌گیری به نام امیرمحمد یزدانی روز به روز بهتر و با تجربه‌تر می‌شد و در انتخابی مرتضی قیاسی توانست او را شکست دهد و به همین دلیل به نظرم قیاسی اگر خوب کشتی بگیرد و خود را باور کند در المپیک می‌تواند جزو ۵ کشتی‌گیر برتر باشد و به مدال برسد. هر چند شرایط کسب مدال در وزن ۶۵ کیلوگرم با توجه به تعداد زیاد مدعیان سخت است اما شدنی است و اگر قیاسی موتورش روش شود و با تمام وجودش کشتی بگیرد می‌تواند جزو سه نفر برتر باشد.

وی یادآور شد: در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز ۲ مدعی راهی لهستان شدند و مصطفی حسین‌خانی توانست حریف آذربایجانی را که یونس امامی را شکست داده بود را مغلوب کند و وقتی که حسین‌خانی می‌تواند برنده کشتی‌گیر آماده و خوبی همچون امامی را شکست دهد پس می‌توان روی او حساب کرد. حضور تعداد زیادی از قهرمانان جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم از روسیه، آمریکا و ایتالیا و سایر کشورها نشان می‌دهد که کشتی دنیا پیشرفت کرده و البته کسب مدال در این وزن سخت است و با این وجود می‌توان روی حسین‌خانی در المپیک حساب کرد. هر کسی که در این سه وزن یعنی ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم مدال می‌خواهد باید برود بجنگد.

فلاح ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که از حضور در ۲ دوره بازی‌های المپیک کسب کرده‌ام به همه کشتی‌گیران و مربیان توصیه می‌کنم که یک هفته مانده به مسابقات به توکیو اعزام شوند. در زمان ما ۲۰ روز زودتر رفته بودیم که در دهکده المپیک کلافه شدیم و انرژی ما از بین رفته بود. 

این مربی سازنده تهرانی خاطر نشان کرد: تمرینی که در آنجا و در توکیو برگزار می‌شود بسیار مهم و تاثیرگذار است و کشتی‌گیران نیز باید مراقب باشند هر چیزی را نخورند و سعی کنند در اتاق‌های خودشان باشد و به فکر کشتی و تغذیه مناسب باشند. امیدوارم که ملی‌پوشان کشتی و کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو موفق باشند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.