وزیر خارجه سابق آمریکا خواستار ادامه فشار حداکثری علیه ایران به منظور «تغییر رفتار» این کشور شد.

پمپئو: ما باید فشار حداکثری بر ضد ایران را ادامه دهیم

قدس آنلاین: مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، در گفتگو با فاکس نیوز خواستار اعمال فشار علیه ایران به خصوص در موضوع مذاکرات هسته‌ای شد.

او در این مصاحبه گفت: ما اهرم فشار زیادی را برای دولت کنونی (آمریکا در قبال ایران) به جا گذاشتیم. چندین هزار تحریم علیه رهبران ایران و اقتصاد ایران. ما ائتلافی از کشورهای (عربی حاشیه) خلیج (فارس) و اسرائیل به عنوان دوست و همپیمان خود ایجاد کردیم تا در چارچوب ادامه مهار ایران و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به پول و منابع و چیزهای دیگر مورد نیاز (ایران) فعالیت کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: دولت کنونی، اهرم‌های زیادی را دریافت کرده است تا بتواند علیه ایرانی‌ها فشار اعمال کند. همانگونه که می‌بینید بحث درباره غنی‌سازی ایران است. ایرانی‌ها متعهد به اعمال فشار علیه آمریکا هستند تا بتوانند در مذاکرات امتیازات بیشتری به دست آورند. 

پمپئو با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: «این رژیم، رژیمی نیست که ما با آن تعامل داشته باشیم. ما باید فشار حداکثری را ادامه دهیم و این رژیم را مجبور کنیم رفتار خود را تغییر دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در مذاکرات میان طرف‌های برجام، مقامات کشورمان بر لزوم لغو همه تحریم‌های ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمین ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید کرده‌اند.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز در گراند هتل وین پایان یافت. سیدعباس عراقچی، رئیس هیئت کشورمان، از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.