سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زائر مطلوب از نظر امام رضا(ع) کسی است که گره‌گشا باشد و در برابر گرفتاری‌ها و سختی‌های زندگی صبر پیشه کند.

بررسی ویژگی‌های زائر مطلوب از منظر امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، گفت: زیارت امام رضا(ع) یکی از بافضیلت‌ترین زیارت‌هاست. پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در روایت‌های متعددی شیعیان را به زیارت امام هشتم(ع) سفارش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در دوران حیات خویش با چالش‌های بسیاری مواجه بودند از جمله اینکه آن حضرت تا سن ۴۸ سالگی فرزندی نداشتند و به همین خاطر امر امامت ایشان مورد شک و تردید برخی از شیعیان قرار گرفت.

این کارشناس دینی ابراز کرد: ایجاد شبهه در زمینه امامت امام رضا(ع) موجب ایجاد فرقه‌هایی در مذهب تشیع از جمله فرقه‌های اسماعیلیه و واقفیه شد که این فرقه‌ها امامت و ولایت امام رضا(ع) را نپذیرفتند و در واقع دچار گمراهی و ضلالت شدند.

خطیب حرم رضوی افزود: در روایتی که در منابع اهل سنت هم وجود دارد پیامبر اکرم(ص) ثواب زیارت امام رضا(ع) را برابر با هفتاد حج مقبول دانسته‌اند، بنابراین کسی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شود مانند کسی است که هفتاد مرتبه به زیارت خانه خدا مشرف شده باشد.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: زائر برای اینکه زیارتش مورد قبول واقع شود و پاداش بیشتری داشته باشد باید سعی کند به دستورالعمل‌های دینی در زندگی امام رضا(ع) عمل کند.

وی ابراز کرد: هرچند که طلب حاجت از امام رضا(ع) در هنگام زیارت امری پسندیده است ولی زائر علاوه بر طلب حاجت باید به این نکته هم توجه داشته باشد که امام رضا(ع) چه خواسته‌هایی از او دارد و به عبارت دیگر زائر مطلوب از منظر این امام رئوف چه کسی است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: از نظر امام رضا(ع) زائر مطلوب کسی است که دارای پنج ویژگی باشد اول اینکه اهل گره گشایی از کار مردم و خدمت به آنها باشد و زمانی که گرهی از کار مردم باز کرد خوشحال شود.

وی بیان کرد: دومین ویژگی زائر مطلوب از نگاه امام رضا(ع) این است که وقتی گناهی مرتکب می‌شود استغفار و طلب بخشش از خدا کند و درصدد توجیه گناه خود برنیاید. چرا که توجیه گناه از خود گناه بدتر است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: شکرگزاری نعمت‌های الهی، صبر در برابر گرفتاری‌ها و سختی های زندگی و عفو و گذشت دیگران در هنگام عصبانیت از دیگر ویژگی‌های زائر مطلوب از منظر امام رضا(ع) است.

اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی همچون مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی و شعرخوانی توسط ذاکران، مدیحه سرایان و شاعران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.