مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص تاخیر در انتخاب رئیس هیأت جدید بولینگ و بیلیارد گفت: معرفی سرپرست هیات‌های ورزشی وظیفه ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها است و رئیس فدراسیون مربوط موظف به زدن حکم برای سرپرست معرفی شده از سوی اداره کل‌ها است اما معرفی سرپرست هیأت بولینگ بیلیارد و بولس از سوی ما با مخالفت ریاست فدراسیون روبرو شد.

 کشمکش‌های فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، در ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۹ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی طی مصاحبه‌ای  از برکناری سلطانی رییس هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس استان خبر داد و اظهار کرد که مقدمات انتخاب سرپرست و معرفی آن، به فدراسیون اعلام شده و حالا بعد از گذشت سه ماه، این اداره با دادن اطلاعیه‌ای از شروع ثبت نام متقاضیان سمت ریاست هیأت خبر داد.

در همان اسفندماه نیز، موضوع انتخاب سرپرست از سوی فدراسیون رد و نسبت به آن واکنشی نشان داده نشد اما بعد از اعلام ثبت‌نام متقاضیان ریاست هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی، فدراسیون در نامه‌ای به مدیرکل ورزش استان، به انتشار آگهی نام‌نویسی برای انتخابات هیأت استانی این رشته اعتراض کرد.

در این نامه که به امضای هاشم اسکندری، رییس فدراسیون و احمد سلطانی رییس هیأت رسیده، آمده که این اقدام بدون هماهنگی با فدراسیون و برخلاف قانون بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی  در شرح اختلاف‌نظر و ناهماهنگی‌های اخیر پیش آمده در خصوص سرپرستی هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی اظهار کرد: معرفی سرپرست وظیفه ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها است و رئیس فدراسیون مربوط موظف به زدن حکم برای سرپرست معرفی شده از سوی اداره کل‌ها است.

فرزاد فتاحی ادامه داد: اما معرفی سرپرست هیأت بولینگ بیلیارد و بولس از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، با مخالفت ریاست فدراسیون روبرو شد، ما در این خصوص تقریبا بیش از یک ماه در چندین نوبت با فدراسیون مکاتبه کردیم اما اسکندری با تاکید بر اینکه سرپرست معرفی شده حتما باید از میان خود نیروهای هیأت انتخاب شود، با سرپرست معرفی شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مخالفت کرد. 

وی خاطرنشان کرد: دلیل ما از انتخاب سرپرست از میان همکاران اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، حفظ بی‌طرفی بوده است تا امورات به نحو احسن تا زمان برگزاری مجمع حل و فصل شود اما رئیس فدراسیون طی ابلاغی به دبیر هیات و بدون هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان استان، سلطانی(رئیس برکنار شده) را به عنوان سرپرست هیأت معرفی کرد که بر اساس قوانین هیأت‌های ورزشی، این مساله جای ایراد دارد. اما از آنجایی که دوست نداشتیم مشکلی در روند فعالیت‌های هیئت ایجاد شود، سرپرست معرفی شده از سوی فدراسیون را پذیرفتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تاکید کرد: طبق قانون، پس از معرفی سرپرست، تنها سه ماه برای برگزاری مجمع فرصت وجود دارد و بر همین اساس، ثبت نام کاندیداها برای هیأت را شروع کردیم در قانون هیچ اشاره‌ای به هماهنگی با فدراسیون در خصوص ثبت نام‌ها نشده است و ما تصور نمی‌کردیم این مساله با مخالفت فدراسیون مواجه شود. 

فتاحی با بیان اینکه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ماجرا را شرح خواهد داد، گفت: ما به فدراسیون اعلام خواهیم کرد که درصورت نیاز، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌تواند مجدداً ثبت نام‌ها را از سر بگیرد چراکه دغدغه اصلی ما برگزاری مجمع در فرصت سه ماهه بوده است.

وی ضمن ابراز تعجب از نامه‌ای که از سوی رئیس فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان خراسان ارسال شده است، گفت: در عین حال مشکل خاصی وجود ندارد، اسکندری از دوستان خوب من است و من هم با وی بسیار هماهنگ هستم؛ متاسفانه دوبار با فدراسیون تماس گرفتم و نتوانستم با او صحبت کنم، اما در نامه‌ای اعلام خواهم کرد که برای ثبت نام مجدد، مشکلی وجود نخواهد داشت. ما به دنبال اختلاف نظر بین اداره کل خراسان رضوی و فدراسیون هیات بولینگ، بیلیارد و بولس نیستیم و با وجوی که سرپرست برخلاف قوانین، توسط فدراسیون معرفی شده است، ما پذیرفتیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.