رئیس سازمان بهزیستی از عقد قرارداد با بنیاد مستضعفان در زمینه ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این سازمان در هفته بهزیستی خبر داد.

بنیاد مستضعفان ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس و معاونین پشتیبانی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی و دبیر اول آن، مدیران بهزیستی خراسان رضوی و مسؤولان محلی سبزوار امروز از پروژه مسکن مددجویان بهزیستی در این شهرستان بازدید کردند.

رئیس سازمان بهزیستی در این بازدید بر تلفیق اجتماعی مددجویان تأکید کرد و گفت: نمی‌خواهیم مددجویان یا گروهی از آن‌ها در یک مجتمع و در یک بلوک، تجمع داشته باشند چون هم ایزوله و هم انگشت‌نما می‌شوند بلکه باید با سایر شهروندان تلفیق صورت گیرد.

وحید قبادی دانا افزود: مسئله تلفیق مسکن مددجویان باید در تمام پروژه‌های آینده نیز دیده شود.

وی همچنین از عقد قرارداد با بنیاد مستضعفان در زمینه ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای مددجویان این سازمان در هفته بهزیستی خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشکل اصلی مددجویان در خانه‌دار شدن، عدم توانایی تأمین زمین بود، گفت: مقرر شده مسکن و شهرسازی در تمام استان‌ها زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی نیز در این بازدید اظهار کرد: تمام پروژه‌های مسکن در بهزیستی خراسان رضوی تلفیق‌سازی شده و مددجویان ما در میان سایر شهروندان قرار گرفته‌اند.

مسعود فیروزی سپس به پروژه سبزوار اشاره کرد و گفت: در اینجا ما در محدودیت انتخاب قرار داشتیم و اگر این مکان و پروژه را انتخاب نمی‌کردیم این فرصت از دست می‌رفت، بنا بر این بین دو انتخاب، آن را که بهتر بود انتخاب کردیم که حتی الامکان سعی می‌کنیم با تعامل با سایر پیمانکاران و پروژه‌های اطراف، مسئله را حل و فصل کنیم.

رئیس بهزیستی سبزوار نیز در این بازدید گزارشی از چگونگی ساخت این پروژه ارائه داد و گفت: این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و به دلیل تأخیر در تأمین اعتبارات از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، پیمانکار پروژه را رها کرده و مجددا پیمانکار دیگری اجرای کار را برعهده گرفته است.

مرضیه کیانی ادامه داد: پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تزریق اعتبارات جدید برای اتمام کار هستیم.

وی همچنین بیان کرد: این پروژه برای خانواده‌های دو معلولی در نظر گرفته شده است.

در این بازدید، مشکل کسری نقدینگی برای اتمام پروژه توسط رئیس بهزیستی سبزوار مطرح شد که رئیس سازمان بهزیستی کشور د ر پاسخ گفت: این ۲۰ واحد در ردیف قراردادهای کمک بلاعوض بهزیستی در مورد خانواده‌های دو معلولی که شامل ۱۴۰ میلیون کمک بلاعوض می‌شود قرار گیرد تا مشکل آن‌ها حل شود.

موافقت با تأسیس مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در سبزوار

رئیس سازمان بهزیستی همچنین امروز در بازدید از مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت روشنایی به زندگی در این شهرستان، ضمن گفت‌وگو با مسؤولان بهزیستی خراسان رضوی و سبزوار، از وضعیت این کمپ، امکانات و شرایط آن برای تأسیس مرکز جامع اطلاع حاصل کرد.

وحید قبادی دانا گفت: مدل مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، همان الگویی است که پیش از این در کشورهای اروپایی تجربه شده است و در کشور ما هم نشان داده که تجربه موفقی است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن معتادانی که در این مراکز پذیرش می‌شوند و خانواده‌هایشان، یارانه و بسته‌های حمایتی تدارک دیده است.

رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص مستمری به خانواده‌های معتادان بهبودیافته در مراکز جامع خبر داد و گفت: از هنگامی که مددجو تحت درمان و بازتوانی قرار می‌گیرد تا هنگامی که مشغول به یک شغل مستقل بشود خانواده از طریق دریافت مستمری تحت حمایت بهزیستی قرار دارد.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: بهزیستی به ازای هر معتاد برای مدت یک سال اقامت و حرفه‌آموزی در مراکز جامع، ۹ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کند و برای تجهیزات اشتغالی هر بهبودیافته که بخواهد برایش شغل ایجاد شود ۳۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: همچنین برای ایجاد شغل در بیرون و پس از ترخیص و استقلال ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی از مسؤولان این کمپ خواست امکانات و زمینه‌های لازم برای تأسیس مرکز جامع را مهیا کرده و ظرفیت  آن را به ۱۰۰ نفر برسانند.

قبادی دانا گفت: در این مرکز، پس از سم‌زدایی چهار ماه اقامت و هشت ماه درمان سرپایی، حمایت و حرفه‌آموزی و مشاوره مددکاری و روان‌شناختی به مددجویان ارائه می‌شود.

مرکز ترک اعتیاد اقامتی روشنایی به زندگی با عرصه چهار هکتاری و اعیان ۵۰۰ متری در پنج کیلومتری غرب سبزوار قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.