۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 758817

فرانسه- سوئیس و کرواسی-اسپانیا. این‌ها دو بازی امشب در یورو هستند که روی کاغذ احتمالاً با صعود فرانسه و اسپانیا همراه خواهد بود. اما این ظاهر قضیه است؛ زیرا کروات‌ها که عنوان نایب قهرمانی دنیا را یدک می کشند مقابل ماتادورها که صلابت قبل را ندارند کوتاه بیا نیستند. هر دو تیم در گروه‌های خود دوم شدند، اما اسپانیا بازی‌هایی به نمایش گذاشت که منتقدانش را راضی نکرد. کرواسی هم البته تیمی نبود که باید باشد. همین هم هست که احتمالاً باید منتظر رقابت پر پیچ و خمی در تقابل این دو قدرت اروپایی در ساعت ۲۰:۳۰ باشیم. این در حالی است که ایوان پریشیچ با مثبت شدن تست کرونایش به قرنطینه رفته و بازی حساس برابر اسپانیا را از دست داد. این بدترین اتفاق ممکن برای کروات‌ها بود؛ چراکه پریشیچ اکنون باید ۱۰ روز در قرنطینه باشد و بسته به نتیجه ای که کرواسی در بازی امروز خود برابر اسپانیا می‌گیرد، ممکن است شانس حضور در یورو را از دست داده باشد. این بازیکن ۳۲ ساله از سال‌ها پیش چهره ای جدایی ناپذیر برای تیم ملی کرواسی بوده و در بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای کرواسی به میدان رفته است.

در بازی فرانسه و سوئیس که ۲۳:۳۰ برگزار می شود اگر قرار بر وزن ستاره‌ها باشد، خروس‌ها قطعاً برترند. مردان کوه‌های آلپ همیشه تیمی درجه ۲ بوده اند که گاهی موفق شدند یقه بزرگان را بگیرند. اما این فرانسه تیمی نیست که نتواند از پس سوئیس بر بیاید.فرانسه در گروه مرگ از پس آلمان و پرتغال برآمد و به عنوان سرگروه صعودکرد، اما سوئیس با شانس و اقبال به عنوان تیم سوم گروه یک به اینجا رسیده است.

صعود ایتالیا و دانمارک

کاملاً طبق انتظار ایتالیا و دانمارک صعود کردند. آتزوری اگرچه مقابل اتریش به زحمت افتاد، اما سرانجام دو بر یک از این حریف سخت جان عبور کرد و پا به مرحله یک چهارم گذاشت. بازی ولز و دانمارک هم با چهار گل به سود وایکینگ‌ها تمام شد تا در برهمان پاشنه بچرخد. یعنی ولز بدون رؤیا جام را ترک کند. با این حال این بازی کیفیت واقعی دانمارکی‌ها را هم نشان داد. سرمربی این تیم می گوید که واکنش عمومی به اتفاق ترسناکی که برای کریستین اریکسن، ستاره دانمارک، در نخستین مسابقه آن‌ها در یورو رخ داد، به شاگردانش کمک کرد تا به موفقیت برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.