مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) گفت: رازداری، صبر و اخلاق حسنه ارزش انسان را بالا برده و موجب فزونی تقوای او می شود.

اخلاق نیکو بر شخصیت و روابط اجتماعی انسان اثر مستقیم دارد

به گزارش قدس آنلاین، خانم مریم جعفری طی نشستی اخلاقی با حضور مسئولان موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس بیان کرد: رازداری یکی از فضائل اخلاقی بوده و زمانی که انسان درصدد انجام کاری است تا زمانی که آن را به سرانجام نرسانده، نباید آن را آشکار کند؛ چرا که در این مسیر امکان حسادت، غبطه، حسرت و غیره وجود دارد.

وی با بیان این‌که انسان باید عیوب دیگران را پنهان بدارد خاطرنشان کرد: انسان، علاوه بر پوشاندن اسرار خود باید نسبت به عیوب دیگران نیز این دقت نظر را داشته باشد.

خانم جعفری خوش رفتاری و نرم خویی با مردم را از دیگر فضایل اخلاقی دانست و اذعان کرد: خوش‌رفتاری در روابط اجتماعی جزء ویژگی‌های مورد تاکید آیات، روایات و از قدرت‌های یک انسان است.

وی افزود: اگر انسان، روابط اجتماعی فوق‌العاده‌ای داشته باشد جذابیت او بالا رفته که سبب نفوذ شده و نفوذ محبت‌آور بوده و موجب اطاعت می‌شود.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس صبر را سرآمد فضایل اخلاقی دانست و افزود: طبق روایات، صبر، راس ایمان است و بسیاری از رذائل مانند کینه، ناشکری و غیره به‌واسطه صبر، قابل درمان است و مقصود، صبر جمیل است نه صبری که با ناشکری و جزع و فزع همراه باشد.

خانم‌ جعفری در پایان افزود: صبر جمیل، صبری است که مقام بنده را نزد خداوند مشخص و به تعبیر بزرگان، صبر، عیار انسان‌ها است و هر چه بالاتر رود، عیار انسانیت و تقوای او نیز بالا می‌رود.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.