مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: به منظور نظارت بر مصرف آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آن، گشت آب در نیشابور آغاز به کار کرد.

آغاز به کار گشت  آب در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اخویان  عنوان کرد: با توجه به این که در سال جاری با بحران آب مواجه هستیم برای نظارت بر مصرف آب شرب و جلوگیری از هدررفت آن، گشت آب در نیشابور از اول تیرماه آغاز به کار کرده‌ است.

اخویان اظهار کرد: مأموران گشت آب با گشت‌زنی در سطح شهر و روستاهای ییلاقی نیشابور مواردی که استفاده غیرمعمول از آب شرب است را یادآوری و تذکر می‌دهند و در سایر روستاهای شهرستان نیز بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب، مأموران گشت آب در محل مورد نظر حاضر شده و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی برخورد با انشعابات غیرمجاز به خصوص در روستاهای ییلاقی نیشابور، گشت‌زنی در سطح شهر و تذکر نسبت به موارد هدررفت آب، نظارت بر نحوه آبیاری فضای سبز، برخورد با افرادی که از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند و سایر مواردی که بر طبق گزارش‌های مردمی به مرکز پیام آبفای نیشابور اعلام می‌شود را از جمله وظایف نیروهای گشت آب برشمرد و گفت: در همین چند روز از آغاز گشت‌زنی، مواردی از تخلف از جمله چندین انشعاب غیرمجاز در روستای ییلاقی غار شناسایی شد که تذکرات لازم داده‌ شد.

وی توضیح داد: آبیاری فضای سبز نباید در روز انجام شود بلکه آبیاری باید با هماهنگی اداره آبفای شهرستان در شب و در ساعاتی از شب که بحران خاصی وجود ندارد، انجام شود؛ همچنین هنگام ساخت‌ و ساز، بعضی افراد کنتورهای آب را دستکاری کرده به طوری که میزان واقعی را نشان نمی‌دهند که مأموران ما این موارد را هم چک کرده و اگر ساخت‌ و سازی صورت می‌گیرد شناسه آن مشخص است و حتما باید با کد ساخت‌ و ساز باشد.

وی به میزان بالای هدر رفت آب از طریق کولرهای آبی اشاره کرد و افزود: سرویس نشدن کولرها و چکه کردن آب از آن شاید به ظاهر چیز مهمی به نظر نیاید اما میزان هدر رفت آب از این طریق بسیار زیاد است و مأموران ما هنگام گشت‌زنی در سطح شهر چنانچه موردی از چکه آب از پشت‌بام‌ها را مشاهده کنند، تذکر خواهند داد تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: طرح گشت آب تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و علاوه بر گشت‌هایی که ماموران در سطح شهر و روستاهای ییلاقی دارند، چنانچه مردم نیز گزارش‌هایی مبنی بر عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب در سایر روستاها ارائه کنند، اکیپ گشت آب به آنجا مراجعه کرده و مورد را بررسی و اعمال قانون خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر میزان کسری آبی که داریم، قطع برق نیز ذخیره مخازن آبی را کاهش می‌دهد، اما همکاری مردم شهر و روستا تا الان خوب بوده و امیدواریم که مردم همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و جلو هدر رفت آب را بگیرند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان نیشابور ۶۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داشتیم که با اقداماتی که در ۶ماه اخیر انجام شده‌ است، کسری آب در شهر و روستا به حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده‌ است.

اخویان تأکید کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که مردم شهر و روستا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب باید در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کنند تا قطع برق کمتر شود؛ چراکه وقتی که برق قطع می‌شود چاه‌ها نیز خاموش شده و به دنبال آن توان تولید آب کمتر شده و کسری آب افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: به منظور فرهنگ‌ سازی در جهت مصرف بهینه آب و ترویج این فرهنگ، نیروهای بسیج و سپاه با ما همکاری می‌کنند و به زودی نیروهای داوطلب هلال احمر نیز به جمع ما خواهند پیوست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور در ادامه از آغاز به کار آزمایشی مرکز پیام آبفای نیشابور خبر داد و گفت: مرکز پیام crm برای پاسخگویی آنلاین به مشترکان آب شهرستان‌های استان خراسان رضوی به جز مشهد با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان در نیشابور راه‌اندازی شده‌ است.

وی افزود: مرکز پیام آبفای نیشابور از ۸ اردیبهشت‌ ماه به طور آزمایشی آغاز به کار کرده‌ است و تمامی مکالمات ضبط شده و از طریق تماس‌هایی که با شماره ۱۲۲ گرفته می‌شود از میزان قطعی آب، اتفاقات آب، افت فشار آب، مشکلات کیفی آب و نارضایتی مشترکان خبردار می‌شویم.

وی با بیان این که اطلاعات دقیق به دست آمده از این مرکز می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی دقیق شود، گفت: این مرکز پیام همزمان با هفته ولایت رسما افتتاح خواهد شد و به جز مشهد، کل شهرستان‌های استان را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.