سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی با عذرخواهی از مشکلاتی که در بحث قطعی برق برای واحدهای تولیدی به وجود آمد، عنوان کرد: توسعه تولید باید با رفع موانع باشد و در این خصوص تسهیل فرایندها در استان در حال انجام است.

 تعطیلی ۶۷۱ واحد صنعتی در شهرستان‌های خراسان رضوی

جواد خزایی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: آثار تسهیل فرایندها در ۶ماهه نخست سال جاری نمایان خواهد شد؛ به طوری که از ابتدای تیر ماه سامانه تسهیل به صورت تمام الکترونیکی و در سطح ملی آماده فعالیت و رصد شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث تولید جزیره‌ای عمل کردن ادارات مختلف در بحث صدور مجوزهاست که موجب شده ارباب رجوع به یک مجوز رسمی مورد قبول همه نهادها نرسد.

وی با اشاره به صدور ۱۲۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی استان در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: خراسان رضوی از نظر تعداد و اشتغال در بخش پروانه‌های بهره‌برداری تا خرداد ماه در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی هم با اشاره به اینکه ۱۲۲ واحد تعطیل استان با همکاری کارگروه‌ها و ستاد تسهیل به چرخه تولید بازگشتند، گفت: در حال حاضر و بر اساس آمار ۶۷۱ واحد صنعتی در شهرستان‌های استان به جز مشهد تعطیل هستند که    ۵۴۵ واحد آن تاکنون شناسایی شده‌اند و شناسایی واحدهای تعطیل شهرستان مشهد نیز در حال انجام است .

ابراهیم ناصری با اشاره به تفویض اختیار ثبت سفارش‌ها به استان و اینکه در حال حاضر هیچ پرونده ثبت سفارش معطلی در استان نداریم، افزود: یکی از مشکلات ما در بخش تخصیص زمین سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی بود که با مانع‌زدایی‌های انجام شده شرایط صدور دو پروانه صنعتی در یک پلاک ثبتی مهیا شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان هم با گلایه از عدم اجازه در برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن و موکول شدن آن به بعد از شهریور ماه عنوان کرد: در حال حاضر صحبت از موج پنجم کرونا می‌کنند و اینکه نوع هندی آن در حال شیوع است، اما از سوی دیگر اخباری به گوش می‌رسد که برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام کرده‌اند ما مراسممان را باشکوه برگزار می‌کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا و پس از آن بحث واکسن، اعلام کردیم که در بخش خصوصی حاضریم برای تمام کارگران زیر پوشش خود با هزینه خودمان واکسن تهیه کنیم، گفت: در این زمینه تا این لحظه هیچ پاسخی به ما داده نشده است و تنها پاسخی که از سوی وزیر بهداشت به این گونه درخواست‌ها شده این بود که قرار نیست به هر ماست‌بندی اجازه واردات واکسن بدهیم. وی با بیان اینکه با اتاق بازرگانی هم در این خصوص مکاتبه کردیم، اما دولت و بخش درمان به ما اجازه ندادند، گفت: با توجه به نرخ‌هایی که اعلام شده دو دُز از واکسن کرونا حداکثر ۵دلار است، اگر متوسط ۵۰میلیون نفر واجد دریافت واکسن در کشور باشند، کل مبلغ برای خرید واکسن ۲۵۰میلیون دلار می‌شود؛ چرا ما باید در تزریق واکسن در ردیف کشورهای آخر و هم‌ردیف افغانستان و عراق باشیم؛ این در شأن کشور ما نیست! وی در ادامه با دو خبر خوش به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: بخشی از اختیارات سازمان صمت که در تهران بود به استان تفویض شده است و از این پس و از روز شنبه آینده رسماً صدور جواز تأسیس در خانه صنعت و معدن زیر نظر سازمان صمت انجام خواهد شد و همچنین افتتاح سه شعبه داوری در خانه صنعت و معدن می‌تواند فرایند رسیدگی به اختلافات حقوقی تولیدکنندگان را کوتاه کند.

وی با اشاره به اینکه نظام هماهنگی در حمایت از کار و تولید وجود ندارد و در کشور بخشی‌نگری حاکم است و هر ارگانی خودش را می‌بیند، بیان کرد: هر اداره‌ای ستادی برای مانع‌زدایی راه‌اندازی کرده است در صورتی که برخی از ادارات خود مانع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.