آذربایجان شرقی- استاندار آذربایجان شرقی، با ابراز تأسف از اینکه سرانه فرهنگی استان به ازای هر نفر، یک سانتیمتر است، گفت: فضاهای موجود فرهنگی هم مانند هنرستان میرک ۱۰۲ سال سابقه دارد و اغلب فضاهای فرهنگی تبریز قدیمی است که نیاز به بازسازی دارند.

سرانه فرهنگی استان آذربایجان شرقی یک سانتی‌متر است‌

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدرضا پورمحمدی در آیین بازگشایی تئاتر شهر تبریز پس از بازسازی اساسی، با اشاره به قدمت مجموعه با ارزش فرهنگی و تاریخی تربیت، اظهار داشت: تاریخ این مجموعه بیش از ۵۰ سال گنجینه هنری و فرهنگی تبریز است و باید از این سرمایه فرهنگی و تاریخی حفاظت و حراست کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ فرهنگ تبریز بسیار غنی است، افزود: ایرانِ مدرن، مدیون تبریز و آذربایجان است.

استاندار آذربایجان شرقی، با ابراز تأسف از اینکه سرانه فرهنگی استان به ازای هر نفر، یک سانتیمتر است، گفت: فضاهای موجود فرهنگی هم مانند هنرستان میرک ۱۰۲ سال سابقه دارد و اغلب فضاهای فرهنگی تبریز قدیمی است که نیاز به بازسازی دارند.

وی با اعلام موافقت نسبت به واگذاری قلب شهر و دانشسرا به مسائل فرهنگی و هنری، اضافه کرد: با واگذاری مجموعه دانشسرا به اداره کل ارشاد اسلامی، قلب تپنده هنر در تبریز بهتر خواهد تپید.

پورمحمدی تصریح کرد: علت برتری کشورها نسبت به یکدیگر، صرفاً به دلیل تاریخ، جغرافیا و سیاست نیست بلکه تفاوت در یک چیز است و آن، تلفیق «فرهنگ و دانش» با یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: باید شهر رنگ و بوی هنر و فرهنگ بدهد، اگر این پایه و بنا درست شود، سایر امورات هم درست شدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.