مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: به دنبال وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان، پیگیر وضعیت این استان شدیم و دریافتیم که نیاز به پزشک وجود دارد و فراخوان اعزام پزشکان را انجام دادیم.

 پزشکان خراسان رضوی در حرکتی جهادی به یاری مردم سیستان و بلوچستان می‌شتابند

به گزارش قدس آنلاین، محسن ذاکریان  اظهار کرد: به دنبال وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان، پیگیر وضعیت این استان بوده و بر آن شدیم که اگر کمکی از دست‌مان برآید، انجام دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: طی رصدی که انجام دادیم متوجه شدیم در سیستان و بلوچستان در بخش نیروی انسانی نیاز به پزشک وجود دارد که اطلاع‌رسانی آن به تازگی انجام شده و اولین اعزام در این هفته خواهد بود و تا پایان وضعیت اضطراری کرونا ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پزشکان در بازه‌های پنج روزه اعزام خواهند شد و البته آن دسته از پزشکان که متقاضی باشند تعداد روزهای بیشتری در خدمت‌شان خواهیم بود.

ذاکریان با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و حوزه سلامت آن استان با محوریت بسیج جامعه پزشکی هستیم، بیان کرد: ما در بخش‌های مختلفی از جمله اورژانس و بیمارستان و موارد مختلف دیگر ارائه خدمات خواهیم داشت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در توضیح شرایط برای متقاضیان این طرح اشاره کرد: پزشکی عمومی، حداقل مدرکی است که مدنظر ما برای متقاضیان است و از حضور متخصصان مرتبط مانند داخلی، اورژانس و عفونی و فوق تخصص‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت سایر رشته‌های تخصصی و دستیاران رشته‌های تخصصی در صورت تقاضا بهره‌مند خواهیم شد، تصریح کرد: اردوی جهادی ما در حال حاضر ویژه پزشکان است و بقیه رشته‌ها در دستور کار نیست و اگر نیاز باشد اطلاع رسانی انجام می‌دهیم.

ذاکریان ادامه داد: متقاضیان از طریق دفاتر بسیج جامعه پزشکی در سطح استان و ارتباط مستقیم با دفتر بسیج جامعه پزشکی استان در بیمارستان قائم، واحد امداد و درمان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه این حرکت به صورت جهادی و داوطلبانه و انسان دوستانه است، تاکید کرد: اعزام‌های ما محدود به نیروی انسانی نخواهد بود و همزمان محموله‌ای نزدیک به صد هزار ماسک نیز ارسال می‌کنیم.

وی گفت: در دستور کار داریم که در گروه‌های بعدی هزینه نقدی برای تهیه اقلام دارویی و پیشگیری جمع‌آوری کنیم ولی در حال حاضر به صورت اورژانسی فراخوان اعزام پزشکان را داریم که از فوریت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.