تجمع فلسطینیان در محکومیت قتل فعال فلسطینی در حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان ادامه دارد و درخواست برای محاکمه عاملان آن افزایش یافته است.

تجمع کنندگان در رام الله انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شدند

قدس آنلاین: تجمعات اعتراض آمیزفلسطینیان در محکومیت قتل مشکوک «نزار بنات» فعال فلسطینی در حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل او ادامه دارد و مطالبات برای محاکمه آمران و عاملان قتل او افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به تجمع گسترده فلسطینیان در رام الله به منظور درخواست انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور جلوگیری از تکرار قتل مشابه نزار بنات گزارش داد: تشکیلات خودگردان دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد، یک گزینه این است که صدای معترضان را نشنود و در این صورت اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد و گزینه دیگر این است که جنایتکاران را به مراجع قضایی معرفی کند.

هزاران فلسطینی از سراسر کرانه باختری در رام الله جمع شدند تا مظلومیت نزار بنات را که به دست نیروهای امنیتی فلسطین به قتل رسید، نشان دهند و محاکمه آمران و مجریان این قتل و ارجاع آنان به دستگاه قضایی را خواستار شوند.

احمد العوری از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به خبرنگار العالم گفت: خواسته ما تقویت قانون برای معرفی تمام جنایتکاران دست اندر کار قتل نزار بنات به دستگاه قضایی و قضاوت منصفانه و شفاف است تا وحدت ملی و استقامت فلسطینیان تقویت شود.

شعارهایی در این تظاهرات از جمله اینکه آن‌ها درخواست کناره گیری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قدرت و معرفی قاتلان به مراجع قضایی سرداده شد.

نگاهی به تظاهرات نشان می‌دهد پس از کشته شدن بنات اوضاع به کلی تغییر کرده است و درخواست‌ها به تغییر جامع نهادهای تشکیلات خودگردان از جمله نهادهای امنیتی تغییر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.