دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: شکایات انتخابات شوراها در ۳۰ شهر و ۱۰ شهرستان این استان در هیات نظارت استان در حال رسیدگی است.

صحت انتخابات شوراها در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی در حال بررسی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حاجی زاده  افزود: در این راستا صحت انتخابات در شهرستانهای مشهد، قوچان، نیشابور، زبرخان، ششتمد، جغتای، سبزوار، درگز، تربت‌جام و کلات در هیات عالی نظارت استان در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در روستاها اعتراضات خاصی نداشته ایم و مشکل مربوط به شهرهاست ادامه داد: در برخی شهرستانهایی که مشکلاتی وجود داشته نیرو فرستاده ایم تا مستندات را از شهرستانها جمع آوری کنند و در نهایت هیات عالی نظارت استان در خصوص صحت انتخابات نظر خواهد داد.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: صحت انتخابات در ۲۳ شهرستان و ۵۷ شهر به دلیل اینکه شکایت خاصی وجود نداشته مورد تایید هیات نظارت استان قرار گرفته است.

اظهارات متفاوت در خصوص تایید صحت انتخابات در شهر مشهد

وی ضمن عدم تایید صحت انتخابات شورای شهر مشهد، مرجع نهایی اعلام صحت انتخابات را هیات نظارت استان اعلام کرد.

با این حال رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مشهد گفت: صحت انتخابات در شهرهای مشهد، ملک آباد و رضویه را تایید کرده و نامه تایید را نیز به فرمانداری مشهد ارسال کرده ایم.

علی بامشکی افزود: پس از اعلام صحت انتخابات شکایتی در خصوص انتخابات در شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد دریافت نشده و اکنون فرصت دریافت شکایات در خصوص این شهرها نیز پایان یافته است لذا بررسی صحت انتخابات در این شهرها به فرمانداری اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حدود هشت روستای مشهد نیز به دلیل پاره ای اعتراضات بازشماری آرا انجام شده و فردا شب نتایج انتخابات شوراهای روستایی نیز اعلام خواهد شد.   

دهم تیرماه نیز فرماندار مشهد  گفته بود: بر اساس اعلام هیات نظارت انتخابات شوراها، صحت انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در شهرهای مشهد و ملک آباد شهرستان مشهد تایید شده است.

محمدرضا هاشمی افزود: بررسی صحت انتخابات در روستاهای این شهرستان نیز به اتمام رسیده و فقط تایید انتخابات در چند روستا باقی مانده که به زودی هیات نظارت نظر خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.