استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی بازآفرینی طی یک برنامه ۲ ساله چهل هزار میلیارد ریال به پروژه‌های زیرساختی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت.

اختصاص چهل هزار میلیارد ریال به ساماندهی حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه توانمندسازی و محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد افزود: خدمت رسانی در حاشیه این شهر تاکنون به صورت جزیره‌ای انجام شده است که باید کارها تقسیم شده و محوریت اقدامات نیز با استانداری باشد و بر همین اساس آمادگی استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای خدمت به مردم بویژه در مناطق کم برخوردار، روستایی و حاشیه شهرها وجود دارد.

وی با اشاره به اهتمام ارکان مدیریتی استان برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد ادامه داد: برای این منظور ریل‌گذاری مناسبی انجام شده و تمامی امکانات استان برای رفع محرومیت پای کار آمده‌ است.

استاندار خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد را متفاوت از سایر مناطق حاشیه و محروم کشور دانست و گفت: ساماندهی حاشیه این شهر نیازمند نگاه ملی است و باید نگاه و رویکرد به حاشیه شهر تغییر کند و به مردم حاشیه شهر هویت بخشیم.

وی با اشاره به پایین بودن برخی سرانه‌ها همچون سرانه بهداشتی، آموزشی و ورزشی در حاشیه شهر مشهد افزود: با مجموعه اقداماتی از جمله واگذاری زمین به مردم در طرح تفصیلی بافت ثامن، پهنه بندی حریم شهر مشهد و تعیین تکلیف برای دستگاه‌ها و آغاز طرح مهاجرت معکوس به صورت آزمایشی در دو شهرستان، ریل گذاری مناسبی در این زمینه انجام شده است. 

معتمدیان ادامه داد: یکی از مشکلات عمده‌ مناطق حاشیه‌ شهر مشهد، موضوع زمین است که در این خصوص توافق و همکاری‌ خوبی از سوی آستان قدس رضوی صورت گرفته است. همچنین آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز در قالب ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی را انجام داده و ما هم در تلاش هستیم بین ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی تعامل ایجاد کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.