پس از آنکه برای مدتی در حدود دو سال نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق دیگر امنیت نداشتند و هر روز به آن‌ها و کاروان‌هایشان حمله می‌شد و می‌شود، مدتی است پایگاه‌های ایالات متحده در خاک سوریه نیز هدف انواع حملات راکتی قرار می‌گیرد.

گرفتار شدن آمریکا به تیرغیب!

در همین راستا، منابع عربی از وقوع انفجارهایی در تأسیسات نظامیان ائتلاف آمریکایی در یک کارخانه گاز واقع در دیرالزور خبر دادند. به گزارش فارس، ساعتی پس از انتشار خبر شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی چاه نفتی «عمر» واقع در استان دیرالزور سوریه، باز هم از وقوع انفجاری دیگر در یک پایگاه ائتلاف در همان منطقه خبر رسید. کانال خبری صابرین‌ نیوز بامداد دوشنبه در خبری فوری نوشت: پایگاه کُنیکو که توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور اداره می‌شود، مورد اصابت چندین راکت قرار گرفته است. این منبع خبری نزدیک به محور مقاومت اضافه کرد:

۹ موشک به داخل این پایگاه اصابت کرده و نیروهای اشغالگر آمریکایی وضعیت حداکثر آماده‌باش در منطقه اعلام کردند. شبکه المیادین نیز به نقل از منابع خود گزارش داد: چهار انفجار با منشأ ناشناخته در داخل پایگاه کارخانه گاز کنیکو شنیده شده؛ جایی که محل استقرار نظامیان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است.

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش شبکه الجزیره در این‌باره گفت: هنوز هیچ گزارشی که نشان دهد به نیروهای آمریکایی در سوریه حمله شده، مخابره نشده است. وین ماروتو پس از آن درباره حملات شامگاه یکشنبه در توییتر خود ادعا کرد: گزارش‌ها درباره حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه با راکت، واقعیت ندارد. در واکنش به این ادعای مقام‌های نظامی آمریکایی بود که صابرین نیوز، تصاویری از آتش‌سوزی متعاقب حمله راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف در دیرالزور را منتشر کرد. پیش از این، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای پی در پی و شدید در داخل پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی چاه نفتی عمر در استان دیرالزور سوریه خبر داده بودند. در همین راستا، شبکه خبری الحدث وابسته به سعودی مدعی شد: در این حمله، سه تا پنج نظامی

مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.