طبق اعلام نرم افزار ماسک شهر مقدس مشهد از لحاظ شرایط کرونایی قرمز اعلام شد.

 مشهد قرمز شد/بستری روزانه ۲۳۰نفر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، طبق  نرم افزار ماسک شهر مقدس مشهد به همراه ۱۵مرکز استان دیگر از لحاظ شرایط کرونایی قرمز اعلام شد.

اگرچه مسئولان شهر مشهد ادعا دارند که هنوز به صورت رسمی این موضوع به آنها بیان نشده است اما معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در گفتگو با قدس آنلاین اعلام کرد که اگرچه نرم افزار ماسک توسط وزارت بهداشت و درمان مدیریت و اطلاع رسانی می شود، اما  با توجه به افزایش آمار بستری ها طی چند روز اخیر  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش بینی این موضوع می شد.

دکتر مهدی قلیان در ادامه افزود : آمار مراجعات سرپایی و بستری های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خراسان رضوی نسبت به هفته های گذشته به شدت در حال افزایش است به طوری که در حال حاضر روزانه ۲۱۰۰نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمونه گیری سرپایی کرونا انجام می شود ، همچنین روز گذشته ۲۳۰نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا در استان بستری شدند.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر  ۷۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۱۸۵ نفر آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم که دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را با جدیت رعایت کنند  زیرا این ویروس غیر قابل پیش بینی و جهش یافته است و قدرت انتقال آن نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است.

*موج پنجم

محمدصادق معتمدیان  نیز ۳ روز قبل در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان رضوی اظهار داشت: در موج پنجم کرونا سویه هندی ویروس، موسوم به دلتا شیوع دارد که با کمال تاسف نوع هندی سرایت پذیری بالاتر و مرگ آوری بیشتری دارد.
وی بیان کرد: در یک هفته اخیر شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف کشور، به ویژه نواحی جنوبی و شرقی بوده ایم، به طوریکه تعداد شهرهای قرمز کشور به ۹۱ شهر افزایش یافته است.  
استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش روند ابتلا، خراسان رضوی نیز به زودی قرمز خواهد شد.
معتمدیان افزود: با کمال تاسف و علیرغم گسترش بیماری و افزایش تعداد مبتلایان کرونا،  شاهد بی اعتنایی شهروندان و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستیم که این وضعیت را می توان به استان خراسان رضوی نیز تعمیم داد.
وی تاکید کرد: تدابیر ویژه ای از سوی ستاد کرونا برای پیشگیری از آغاز موج پنجم کرونا در خراسان رضوی اتخاذ شده است و از مردم تقاضا داریم به طور جدی نسبت به استفاده از ماسک، عدم حضور در دورهمی ها و تجمع ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

وی گفت: اقداماتی در خصوص اعمال محدودیت ها در مرزها و مبادی ورود و خروج اتباع خارجی به خراسان رضوی از طریق پیشنهاد به ستاد کرونا در حال اجراست.

*فعالیت مشاغل سطح یک

طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای قرمز تنها گروه مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین   رفت و آمد از و به شهرهای قرمز ممنوع است و پلاک‌های بومی نمی‌توانند از شهر قرمز خارج شده و پلاک غیر بومی هم نمی‌تواند به شهر قرمز وارد شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.