پس از انتشار گزارش‌ها درباره تلاش برخی افراد برای انفجار دکل‌های برق در بخش‌های مختلفی از خاک عراق، «کتائب حزب‌الله» اعلام کرد که سازمان اطلاعات عربستان سعودی در پشت پرده این اقدامات خرابکارانه قرار دارد.

کتائب حزب‌الله عراق: سعودی‌ها در پشت پرده انفجار دکل‌های برق قرار دارند

قدس آنلاین: گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق، شامگاه سه‌شنبه، در بیانیه‌ای عربستان سعودی را عامل انفجار دکل‌های برق در عراق دانست.

براساس گزارش پایگاه خبری «شبکه الاعلام المقاوم»، بخش اطلاعات کتائب حزب‌الله در بیانیه یادشده اعلام کرد:‌«با شواهد قاطع، اطمینان حاصل کردیم که اطلاعات عربستان سعودی در پشت پرده خرابکاری‌ دکل‌های برق عراق قرار دارد».

در ادامه این بیانیه آمده است که هدف عربستان سعودی از انجام این عملیات‌های خرابکارانه ایجاد هرج‌ومرج و به گردش درآوردن داعش در عراق است.

کتائب حزب‌الله همچنین اضافه کرد که عربستان سعودی سعی دارد با هدف قرار دادن دکل‌های برق به عنوان «منجی» وارد خط بحران عراق شود تا این‌گونه تصویر مجرمانه‌اش را بهبود ببخشد.

این گروه مقاومت عراق در ادامه افزود که رسانه‌های صهیونیستی، آمریکایی و سعودی برای گمراه کردن اذهان عمومی و دور کردن افکار از عامل اصلی تخریب دکل‌های برق، موجی رسانه‌ای به راه خواهند انداخت تا تصویر ریاض را درخشان جلوه دهد.

کشور عراق در مقطع کنونی با بحران تأمین برق دست و پنجه نرم می‌کند. در این شرایط بحرانی، رسانه‌های عراقی از انفجار چند دکل برق در این کشور خبر دادند و آن را به عناصر سازمان تروریستی داعش نسبت دادند.

تیپ ۲۵ سازمان الحشدالشعبی عراق، روز یکشنبه هفته جاری، اقدام تعدادی از عناصر داعش برای انفجار دکل‌های برق در استان نینوی را ناکام گذاشت که پس خنثی‌سازی این عملیات خرابکارانه، سه بمب ساخت داخل کشف شد.

پیش از این نیز، وزارت برق عراق اعلام کرده بود که نیروگاه حرارتی سامراء در ماه ژوئن هدف حمله تروریستی قرار گرفته که این عملیات با دو بسته انفجاری صورت گرفت.

طبق اعلام وزارت برق عراق، در این اقدام خرابکارانه، خسارت‌های مادی سنگینی به بخش‌های تولیدی این نیروگاه وارد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.