۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 760158

فعالیت هایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور داشتیم باعث شد که به عنوان نمونه، خانمی ایرانی مقیم آمریکا درتماس با یکی از ستادها اعلام کند که قصد شرکت در انتخابات را نداشته است اما باتوجه به فعالیت های انجام شده و روشنگری های صورت گرفته در انتخابات شرکت خواهد کرد و به انقلاب ایران رای خواهد داد.

فعالیت های انقلابی خارج از مرزهای اسلامی

قدس آنلاین - وحید اکرمی: حدود دوهفته از سیزدهمین دوره انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری ایران می گذرد. این انتخابات از آن جهت با اهمیت بود که دستگاه رسانه ای غرب با هجمه های سنگین تبلیغاتی در تلاش بود تا به مردم دنیا اینگونه وانمود کند که ایرانیان زیرفشار تحریم های همه جانبه و طولانی مدت سرخم کرده و از انقلاب خود دلسرد شده و دیگر آن را حمایت نخواهند کرد. به همین دلیل جمعی از جوانان انقلابی، احساس وظیفه کرده و دست به دست هم، پا به میدان جهاد گذاشتند تا بتوانند در داخل و خارج از مرزهای ایران، نقشه شوم دشمنان را خنثی نمایند.

حجت الاسلام اسدی موحد، یکی از این جوانان بود که فعالیت های او بیشتر در خارج از ایران انجام شد. مطالب ذیل حاصل گفتگوی خبرنگار قدس آنلاین با اوست.

مقابله با فعالیت های ضد انقلاب در خارج از کشور

حجت الاسلام والمسلمین محسن اسدی موحد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: از ماه‌ها جلوتر ضدانقلاب و رسانه های کشورهای مستبکر بر انتخابات ایران زوم کرده بودند و قصد سرد کردن فضای انتخاباتی کشور را داشتند. به همین دلیل و برای خنثی سازی جریان های مسموم غربی، برخی از جوانان انقلابی ایران، وارد میدان شده و با توجه به اینکه انقلابی ترین نامزد انتخاباتی حاضر در میدان، شخص آیت الله رئیسی بود، اقدام به تشکیل جنبشی با نام جنبش مردمی حامیان آیت الله رئیسی نمودند.

وی افزود: در ابتدا حجت الاسلام زکریا نیکویی به عنوان دبیر این جنبش انتخاب شد و فعالیت های گسترده او باعث شد که بالغ بر ۱۸۰۰ ستاد مردمی افتتاح شود. نکته حائز اهمیت این است که باتوجه به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم جوانگرایی، اکثر اعضای تشکیل دهنده این ستادها از جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ بوده و برخی از متولدین دهه ۸۰ نیز به عنوان مشاور در ستادها مشغول به فعالیت بودند.  

وی درخصوص فعالیت های این جنبش در زمان انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور عنوان کرد: باتوجه به حضور هزاران ایرانی حائز شرکت در انتخابات در خارج از کشور و تبلیغات گسترده ضدانقلاب و رسانه های کشورهای مستکبر، الزامی بود که در خارج از مرزهای اسلامی ایران نیز فعالیت هایی برای تقویت جبهه انقلاب صورت پذیرد. بدین منظور اینجانب به عنوان معاون روابط بین الملل جنبش انتخاب شده و فعالیت خود را در این عرصه آغاز کردم.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: به دلیل اینکه من از کودکی تا دوران جوانی را در خارج از کشور سپری کرده و با بسیاری از مسلمانان خارج از کشور ارتباط دارم، توانستم با رایزنی های لازم، ستادهایی را در بیش از ۴۰ کشور از جمله روسیه، دانمارک، سوئیس، آلمان و برخی از کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک راه اندازی کنم. گروه ما با ذهنیت تقویت جبهه انقلاب تلاش داشت تا ایرانیان خارج از کشور را برای شرکت در انتخابات ترغیب کرده و همچنین مشکلات برخی از آنها را برای حضور در حوزه انتخابی که معمولا در پایتخت آن کشور مستقر است را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه برپایی ستادها در خارج از کشور چگونه تامین می شد، اظهار کرد: برپایی و گرداندن ستادهای خارج از کشور هیچ هزینه ای برای ما نداشت. تمام ستادهایی که در خارج از کشور راه اندازی شد به صورت مردمی و خودجوش و جهادی اداره گردید. به همین دلیل هیچ نیازی به تزریق مالی برای ستادها وجود نداشت. تمام مخارج توسط اعضای آن ستاد تامین شده و هیچ هزینه دیگری در این زمینه صورت نگرفت.

این مبلغ دینی با اشاره به این نکته که فعالیت های جنبش، بسیار تاثیر گذار بوده و تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور، ترغیب به رای دادن شدند، خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال خانمی ایرانی مقیم آمریکا درتماسی با یکی از ستادها اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات نداشته است اما باتوجه به فعالیت های انجام شده و روشنگری های صورت پذیرفته در انتخابات شرکت خواهد کرد و به انقلاب ایران رای خواهد داد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.