۲۴ ساعت گذشته برای نظامیان اشغالگر آمریکا و عناصر سرویس جاسوسی موساد در منطقه کابوس‌وار گذشت. گروه‌های مقاومت در منطقه با اجرای دقیق سه عملیات غیر همزمان، خسارات و تلفاتی جدی به نیروهای ایالات متحده و رژیم اسرائیل وارد کردند. بامداد روز گذشته بود که خبری مبنی بر هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل اقلیم کردستان عراق منتشر شد. به گزارش فارس، پایگاه صابرین نیوز خبر داد: عملیاتی ترکیبی به وسیله ۲۰ راکت و سه فروند پهپاد انتحاری علیه پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل انجام شده و اهداف مدنظر با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است. العربیه هم گزارش داد: پس از آن حریم هوایی بر فراز فرودگاه اربیل بسته شده و تمامی چراغ‌های فرودگاه خاموش و هواپیماها از مسافران تخلیه شدند. پس از این حمله بامدادی، گروه مقاومت سرایا اولیاء الدم ضمن پذیرش مسئولیت این عملیات، در تهدیدی اعلام کرد چنانچه دشمن به تلفات اذعان نکند، این گروه خود شمار صهیونیست‌های کشته‌شده در این عملیات را اعلام خواهد کرد. این واکنش پس از آن بود که وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شده بود این حمله تلفات یا خسارتی در پی نداشته است.

در عملیاتی دیگر، گروه مقاومت ثار المهندس (خون‌خواهی ابومهدی المهندس) از هدف گرفتن پایگاه آمریکایی عین‌الاسد با ۳۰ فروند راکت گراد خبر داد و اعلام کرد موشک‌ها با دقت به هدف برخورد کرده‌اند. براساس گزارش‌ها، پدافند هوایی مستقر در این پایگاه در مقابله با این حمله ناموفق بوده و شعله‌های آتش و دود برخاسته از پایگاه مشاهده می‌شده است. سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا مدعی شد بر اثر این عملیات سه نظامی زخمی شدند، اما صابرین نیوز این آمار را دست‌کم پنج نفر بیان کرد. دوشنبه هفته جاری نیز حمله مشابهی با هشت راکت ۱۰۷ میلیمتری به عین‌الاسد انجام شده بود.

اما تحولات نظامی علیه اشغالگران آمریکایی در روز گذشته به این دو عملیات خلاصه نمی‌شود. ظهر روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند پایگاه آمریکا در شرق سوریه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. شبکه المسیره به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد: با چند پهپاد به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر حمله شده که بر اثر آن، نیروهای ایالات متحده به حالت آماده‌ باش درآمدند. خبری از حجم تخریب‌ها و تلفات احتمالی این عملیات تا لحظه تنظیم خبر منتشر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.