الکساندر لاورینتف پیش بینی کرد که آمریکا ممکن است به صورت ناگهانی از سوریه خارج شود.

فرستاده ویژه پوتین: آمریکا ممکن است به صورت ناگهانی از سوریه خارج شود

قدس آ«لاین: الکساندر لاورینتف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه از شبه نظامیان مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا در سوریه خواست تا وارد گفتگو با دولت این کشور شوند.

لاورینتف با هشدار به این گروه‌ها از اتکای مستمر به آمریکا گفت: هر لحظه ممکن است ایالات متحده نیروهای خود را از سوریه خارج کند، همانطور که این کار را در افغانستان انجام داده است.

فرستاده پوتین با اشاره به شبه نظامیان "قسد" افزود: این گروه اکنون بر همکاری با آمریکا که نیروهایش در مناطق حضور آن‌ها حاضر هستند، اتکا دارد؛ اما باید آگاه باشند که ممکن است آمریکا به صورت ناگهانی و به مانند کاری که در افغانستان کرد، نیروهای خود را از سوریه هم خارج کند.

وی تصریح کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم خروج نیروهای این کشور از سوریه را اتخاذ کرده بود، اما اجرای آن به زمان دیگری موکول شد. من معتقدم این خروج می‌تواند در هر زمانی صورت گیرد.

لاورینتف گفت: عراقی‌ها به روسیه اطلاع داده اند که بغداد بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک خود مصمم است. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر محافظت از نیروهای نظامی آن در سوریه به دلیل مشکلات لجستیکی، کار آسانی نخواهد بود.

فرستاده پوتین تأکید کرد که شبه نظامیان وابسته به آمریکا باید با دولت سوریه وارد گفتگو شوند تا راه حل‌های برون رفت از بحران حاصل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.