انتشار فیلم فعالیت یک پارک آبی در مشهد در فضای‌مجازی آن هم در وضعیت قرمز کرونایی در حالی حاشیه‌هایی را به دنبال داشت که مسئولان مربوط فقط منتظر دریافت نامه از ستاد مقابله با کرونا بودند و اعلام رسمی و کشوری برایشان قابل استناد نبود.

مسئولان در انتظار بخشنامه

روز گذشته قطعه فیلمی حدوداً ۲۰ ثانیه‌ای در فضای‌مجازی منتشر شد که بازبینی آن حاکی از این واقعیت تلخ بود که جمعه شب گذشته و در زمانی که مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت یکی از پارک‌های آبی شناخته شده شهر درش به روی مردم شهر باز و عده زیادی هم در حال ورود به محل و تعدادی هم در حال خارج شدن از آنجا بودند.

در حالی که از ورود نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در استان و حتی شهر مشهد خبرهایی به گوش می‌رسد، این اقدام آن هم در شرایط قرمز کرونایی می‌تواند از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد.

برای یافتن پاسخ منطقی در نخستین گام به سراغ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم که حمیدرضا رحیمی در واکنش به این ماجرا بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد بازگشایی و حضور افراد در محل مذکور هیچ گونه وظیفه‌ای ندارد.

براساس تقسیم‌بندی‌های مطرح شده هم‌اکنون وضعیت شهر مشهد قرمز اعلام شده و در همین راستا،نهادهای اجرایی و مسئولیتی باید به اماکن خود نظارت داشته باشند. رحیمی تصریح کرد: باید پیگیری شود که مجوز فعالیت آن پارک آبی از چه نهادی گرفته شده و آن‌ها باید روی رنگ‌بندی و فعالیتش هم نظارت کنند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: وجود و یا نبود کرونا در استخرها یک بحث کاملاً علمی و فنی است و نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم.

پس از آنکه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسئولیت نظارت بر ماجرا را به گردن دستگاه‌های دیگر انداخت، موضوع فعالیت این پارک آبی را در شرایطی که شهر مشهد از چهارشنبه گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت را از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی پیگیر شدیم.فتاحی در پاسخ به این ماجرا که چرا در این وضعیت فعالیت این پارک آبی ممنوع نشد، بیان کرد: هنوز(ساعت ۱۲ روز گذشته) هیچ محدودیتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در مورد ورزش به ما اعلام نشده است.

رنگ‌بندی‌ها روی هوا!

وی در واکنش به این ماجرا که مگر سال گذشته محدودیت‌ها و رنگ‌بندی‌های آن از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نشده بود، بیان کرد: بنده در این زمینه با استانداری هم صحبت کرده‌ام، آن‌ها اعلام کردند معمولاً سامانه مربوط دو روز زودتر رنگ‌بندی‌ها را مشخص می‌کند و امروز(شنبه) ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد و محدودیت‌های مورد نیاز را هم به شما منعکس خواهیم کرد. فتاحی تصریح کرد: بنده از صبح منتظر خروجی جلسه بوده و همچنان  پیگیر موضوع هستم. اگر سامانه ماسک وضعیت مشهد را اکنون نارنجی اعلام کند ما می‌توانیم بخشنامه صادر کنیم؟ پس برعکس ماجرا هم وجود دارد. همچنین ما براساس سامانه ماسک اقدام نمی‌کنیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان در مواجهه با این پرسش که معمولاً شما برای دیگر اقدام‌های ورزشی از ستاد مقابله با کرونا استعلام اخذ می‌کنید ، چرا برای فعالیت پارک آبی مذکور در شرایط قرمز پیگیری نشد در حالی که حتی دیگر صنوف هم طبق اعلام مسئولان مربوط فعالیتشان محدود شده، بیان کرد:  شما می‌فرمایید شهر قرمز است، آیا در شهر محدودیتی اعمال شده است؟ مجتمع‌های تجاری و دیگر مکان‌ها باز هستند؛ بنابراین باید ستاد مقابله با کرونای استان به ما اعلام کند، مجوز فعالیت آن‌ها به شرایط نارنجی برمی‌گردد. خبرنگار ما مطرح می‌کند، شنیده می‌شود فقط فعالیت استخرهای روباز در وضعیت نارنجی آن هم با شرایط خاص آزاد بود که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در پاسخ گفت:  این‌گونه نیست و در آخرین نسخه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های رشته‌های ورزشی تغییر کرد و پارک‌های آبی و استخرهای سرپوشیده به گروه دو و استخرهای روباز به گروه یک منتقل شدند و پس  از اعلام این ماجرا، استخرها باز شدند. در حال حاضر گروه‌های شغلی دو  و سه تعطیل هستند و باید به ما اعلام کنند که پارک‌های آبی هم شامل حالشان می‌شود و ما هم به آن‌ها منتقل خواهیم کرد.

ستاد مقابله با کرونا همه‌چیز را به شنبه انداخت؟

برای تعطیل کردن این گروه شغلی منتظر ابلاغ جدید هستیم. وی در مواجهه با این پرسش که اگر براساس اعلام مسئولان کشوری و رسانه‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفته باشیم تا بخشنامه‌ای در استان صادر نشود هیچ مسئولی نباید اقدامی بکند، افزود: آیا من می‌توانم به شخصه اماکن را باز کنم، آن هم به صرف اعلام سامانه ماسک و فضای‌مجازی  حتی پنجشنبه بنده با دبیر ستاد مقابله با کرونای استان تماس گرفتم و همین دغدغه شما را به وی منتقل کرده و مطرح کردم که در فضای‌مجازی و سامانه ماسک، مشهد با وضعیت قرمز نمایش داده شده و ما باید چه بکنیم که از ما خواسته شد تا شنبه دست نگه داشته شود تا ستاد مقابله با کرونا تشکیل شود. حتی یک نامه از سوی ستاد به دست ما نرسید که وضعیت مشهد قرمز است. اگر به ما ابلاغ شود تمامی مراکز را تعطیل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.