سرمربی تیم‌های بوکس جوانان و نوجوانان ایران، گفت: هدف ما ساختن تیمی برای آینده بوکس ایران است تا بتواند چند سال پشتوانه خوبی برای این رشته باشد.

سرمربی تیم جوانان: هدف ما ساختن تیمی برای آینده بوکس ایران است

به گزارش قدس آنلاین، رضا مهدی‌پور به تشریح شرایط تیم‌های بوکس ایران پرداخت و اظهار داشت: در بیجار مسابقات انتخابی را در هر ۲ رده نوجوانان و جوانان به مدت ۱۲ روز برگزار کردیم که ۳۸۷ بوکسور به مبارزه پرداختند.

وی افزود: در بین مسابقات روی ساختارهای حرکتی بوکسورها کار کردیم. بعد از آن ۴۵ نفر گزینش شده و به اردوی خرم‌آباد آمدند که این تعداد را به ۲۵ یا ۲۶ نفر کاهش می‌دهیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه تیم‌های نوجوانان و جوانان روز ۲۸ ماه جاری برای ادامه تمرینات به مجموعه ورزشی انقلاب تهران خواهند آمد، ادامه داد: پنجم مردادماه تیم جوانان با ترکیبی که از قبل معرفی کرده بودیم و حدود ۹۰ درصد آن هم در انتخابی‌ها به موفقیت رسیدند راهی تورنمنت قزاقستان می‌شود. مجبور بودیم طبق اعلام میزبان، اسامی را سه هفته قبل اعلام کنیم و به همین دلیل ترکیبی را با بررسی همه جوانب معرفی کردیم.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس ایران، گفت: همچنین تیم بوکس نوجوانان جمهوری آذربایجان روز دهم مردادماه برای برگزاری اردوی مشترک با تیم نوجوانان ایران به تهران سفر می کند.

وی افزود: به همین دلیل کادر فنی را به دو دسته تقسیم خواهیم کرد تا تعدادی با جوانان به تورنمنت قزاقستان بروند و عده‌ای هم برای اردوی مشترک با جمهوری‌آذربایجان در تهران باقی بمانند.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه تیم‌های ایران اواخر مردادماه برای حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا راهی کشور امارات خواهند شد، خاطر نشان کرد: بعد از نهایی شدن ترکیب تیم، حدود ۲۵ روز برای آماده‌سازی نفرات فرصت خواهیم داشت و با این شرایط نباید انتظار چندانی داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

وی  گفت: در هر بخش نوجوانان و جوانان، حدود هفت تا هشت بوکسور را به قهرمانی آسیا اعزام می‌کنیم و هدف ما آماده‌سازی بوکسورهای توانمند برای آینده این رشته است.

این مربی در خصوص افزایش رسمی اوزان بوکس از سوی فدراسیون جهانی از ۱۰ به ۱۳ وزن، گفت: مسابقات انتخابی را بر اساس ۱۰ وزن برگزار کردیم اما به یکباره فدراسیون جهانی اوزان را افزایش داد و این تبدیل به چالشی برای ما شد.

مهدی‌پور با بیان اینکه بوکس ورزش درجه اولی در جهان است، ادامه داد: از جهاتی افزایش اوزان موجب می‌شود تا نفرات بیشتری روی رینگ بروند و دیگر بوکسوری پشت خط نمانند. با این حال شاید در کوتاه مدت روی کیفیت مسابقات تاثیر منفی داشته باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.