دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با انتقاد شدید از سنگ اندازی وزارت بهداشت در مسیر واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی گفت: آخرین عذری که آقای وزیر مطرح کرده این است که برای واردات حتماً باید نماینده رسمی شرکت تولیدکننده واکسن در ایران داشته باشید که این شرط قابل تحقّق نیست.

 واکسن، استامینوفن نیست، قوت لایموت است/مشکل ما فقط ترخیص واکسنها نیست

بهمن عشقی در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه "واکسن کرونا به قوت لایموت مردم تبدیل شده اما آقای وزیر آن را هم رده استامینوفن می‌داند"، اضافه کرد: بر اساس پروتکل های دارویی کشور، وارد کننده دارو باید نماینده رسمی شرکت خارجی باشد اما این پروتکل برای داروهای معمولی مانند استامینوفن که توسط شرکتهای زیادی تولید می شود، صدق می‌کند نه واکسن کرونا که به جز تولیدکنندگان داخلی، تنها ۵ شرکت در جهان  آن را تولید می کنند.  

وی تاکید کرد: بخش خصوصی می خواهد در نجات مردم از مرگ نقشی  ایفا کند، اما نامه نگاری با شرکت چینی و گرفتن تأییدیه از سفارتخانه برای یک فعّال اقتصادی باسابقه هم حداقل یک ماه زمان می‌برد.

 عشقی گفت: آمادگی داریم، محموله حدودا ۳۰۰ هزار دوزی را که از نظر ارزی، عدد قابل توجهی از سرمایه بخشی خصوصی است تا فرودگاه امام خمینی هم بیاوریم اما مشکل ما فقط ترخیص واکسنها نیست بلکه این کار بدون انجام هماهنگی های قبلی برای تسریع در توزیع و تزریق واکسن از سوی نظام سلامت، ریسک بزرگی است و امکان فسادپذیری واکسن ها بالاست.

آقای وزیر ما ماست فروش نیستیم!

اضافه می‌شود یک فعال دیگر بخش خصوصی هم در گفتگو با قدس آنلاین از ادبیات وزیر بهداشت گلایه کرد و گفت: آقای نمکی به بخش خصوصی توهین می کند و ما را "ماست فروش" و "لاستیک فروش" می داند و معتقد است نباید واکسن وارد کنیم.

وی که نخواست نامش ذکر شود افزود: در شان مردم نیست که برای واکسن تا ارمنستان بروند. اگر دولت بنا باشد این مخالفتهای غیرمنطقی را ادامه دهد، شاید محموله ها را تا فرودگاه هم بیاوریم و قطعا از رسانه ها درخواست کمک و موضع گیری  علیه وزارت بهداشت را بیش از پیش مطرح خواهیم کرد تا زمینه برای ترخیص مهیاتر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.