۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 761130

زمان را از دست ندهید...

مهدی یاراحمدی خراسانی

نمی‌گویم عجله کنید به گونه‌ای که کیفیت کار پایین بیاید، ریسک تصمیمات بالا برود، یا به اندازه کافی برای انتصاب‌ها و انتخاب‌ها فکر و دقت نکنید، ولی لطفاً سریع کار کنید، مراقب باشید زمان از دست نرود، کشور معطل نماند، امور معلق نباشد و سردرگمی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی زودتر به پایان برسد.

رئیس محترم دولت سیزدهم! نمایندگان محترم مجلس! لازم نیست از همه وقت قانونی خود برای معرفی اعضای کابینه و دادن رأی اعتماد به آن‌ها استفاده کنید. خیلی از موارد را می‌شود با سرعت بیشتر، زمان کمتر، تلاش حداکثری و رویکرد جهادی که در دولت و مجلس وجود دارد (بدون آنکه در کیفیت کار اثر بگذارد) انجام داد. این روزها حال مردم خوب نیست، فساد اداری و مالی آزاردهنده است، مدیران نالایق در مناصب کلیدی جا خوش کرده‌اند، در حالی که همه دنیا در حال کنترل کرونا هستند، ما منتظر ورود به پیک پنجم هستیم، برخی مسئولان به مردم احترام نمی گذارند و طلبکارانه در برابر آن‌ها می‌نشینند و برخی افراد که می‌دانند روزهای آخرین مسئولیت را طی می‌کنند و جایی در آینده مدیریت کشور ندارند، کلاً کارها و مسئولیت‌هایشان را رها کرده‌اند و دنبال رتق و فتق امور آیندۀ خویش هستند که همۀ این‌ها آسیب زیادی به منافع و مصالح مردم و کشور وارد می‌کند. پس ضرورت دارد سرعت انجام امور بسیار بالا رود، اعضای کابینه و سایر مسئولان با دقت و سرعت بسیار زیاد انتخاب شوند و با قوت ادارۀ امور را در دست بگیرند و تازه نفس و مجاهدانه در مسیر پیشرفت کشور جبران مافات کنند. وقتی رئیس دولت خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌داند یعنی بیماری را به خوبی تشخیص داده است، دردآشناست و برای حل و فصل مسائل و مشکلات کشور فکر و ایده دارد و راهکارهای لازم را پیش بینی کرده است. پس چه خوب است بدون فوت وقت جبران مافات و عقب‌ماندگی‌ها شود و مردم ببینند دوران تنبلی دولت و دولتمردان به‌سر آمده است و هنگامۀ تلاش حداکثری و مجاهدت شبانه‌روزی همۀ نهادهای مسئول در مسیر پیشرفت کشور فرا رسیده است.

ما امیدواریم، می‌خواهیم خوشبین باشیم و دوست داریم شاهد رونق و شکوفایی «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد و معیشت» و «تعالی و پیشرفت» در کشور باشیم. فرصت مسئولیت در نظام اسلامی و خدمت به مردم همچون برق و باد می‌گذرد و کسانی که از این فرصت به احسن وجه استفاده نکنند، بدون شک مغبون خواهند بود و البته خدا می‌داند چگونه با امانتداران بیت‌المال مردم که در انجام وظایف خود تساهل و تسامح به خرج داده‌اند، منافع و مصالح مردم را تضییع و در انجام مطلوب آنچه بر عهده داشته‌اند کوتاهی کرده‌اند، برخورد کند که او بر همه چیز دانا و تواناست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.