رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال تاکنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به بیش از هفت هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا امداد رسانی و آنها را به بیمارستان منتقل کرده است.

اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی به هفت هزار بیمار کرونایی امدادرسانی کرده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی یزدانی افرود: پرسنل اورژانس ۱۱۵، این بیماران که دارای علایم پیشرفته مرتبط با کرونا  به ویژه تنگی نفس هستند را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان انتقال می دهند.  
وی اضافه کرد: طی سه ماهه نخست امسال،  مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۸ هزار و ۸۳۰ ماموریت را انجام داده است که ۱۲ هزار و ۳۶ مورد از این تعداد ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی و بقیه حوادث غیرترافیکی بوده است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی این مدت ۲۸۸ هزار و ۵۴۵ تماس با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده است افزود: حدود  ۲۱۰ هزار از این تماسها مزاحمت تلفنی،  تماس های غیر مرتبط و یا مشاوره‌ای بوده است.
یزدانی تماسهای منجر به انجام ماموریت و  اعزام آمبولانس در حوادث ترافیکی را شامل حدود ۱۲ هزار تماس عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۱۵۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۳ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده ای است همچنین این مرکز یک پایگاه امداد هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس  در اختیار دارد.
او ادامه داد: این مرکز در سراسر استان خراسان رضوی به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

طبق آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.