خدیجه زمانیان   حمید علیدوستی شهرکی، نویسنده رمان «بُرشکن» که هفته گذشته در نوزدهمین جشنواره قلم زرین موفق به کسب عنوان برتر بخش داستان بزرگسالان شده بود، سه‌شنبه شب در سن ۵۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد درگذشت.

او در سابقه خود انتشار رمان «برشکن» و کتاب «وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی» توسط سوره مهر را دارد.

حمید علیدوستی شهرکی از مدرسان دفتر شهرکرد انجمن سینمای جوان بود و رمان «بُرشکن» را با الهام از رسم قدیمی بُرشکن در فصل درو زمین‌های کشاورزی نوشته است. وی در این اثر به برهه‌ای از تاریخ که تأثیر فراوانی در زندگی مردم استان داشته می‌پردازد و با نمایش ‌دادن سبک زندگی مردم آن زمان برخی از مناسبت‌های نادرست در زندگی مردم را روایت کرده است. 

روزنامه «قدس» در پی موفقیت حمید علیدوستی در جایزه قلم زرین گفت‌وگویی با او انجام داد که با تیتر «برشکن پاسخ به دغدغه‌های امروز است» مورخ چهارشنبه ۱۶ تیرماه در صفحه فرهنگ و هنر منتشر شد. 

علیدوستی در این گفت‌وگو گفته بود: «من معتقدم نویسنده باید دغدغه‌اش مسائل اجتماعی و نیازهای جامعه باشد. تلاش من در کارهای مختلف توجه به روابط آدم‌ها و واکاوی مسائل اجتماعی بوده است. مثلاً یکی از موضوعاتی که من به شدت با آن مخالفم و سعی کردم به آن بپردازم توجه به اوهام و خرافات در متن جامعه است البته آثار فانتزی و طنز هم دارم و این دغدغه‌ها ادامه‌دار خواهد بود».

حمید علیدوستی خبر از انتشار مجموعه داستانی فانتزی هم داده بود اما مرگ به او مهلت نداد تا از داستان‌های کوتاه و دغدغه‌هایش بیشتر بگوید.

روزنامه قدس برای این نویسنده فقید غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.