مدیر امور آب و فاضلاب قوچان گفت: تکمیل پروژه فاضلاب شهری قوچان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است زیرا با توجه به شرایط موجود ، دولت امکان تکمیل این پروژه را به دلیل هزینه‌های بالا ندارد.

تکمیل طرح اگو در قوچان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور آب و فاضلاب قوچان  اظهار کرد: طرح فاضلاب قوچان از سال ۸۹ با انتخاب اولین پیمانکار وارد فاز اجرایی شد و افق در نظر گرفته‌ شده برای تکمیل آن سال ۱۴۱۵ بود.

جواد سعادتی با یادآوری اینکه این پروژه از سال ۹۰ به دلیل کاهش و توقف اعتبارات تقریباً متوقف‌شده است، تصریح کرد: از همان زمان تاکنون اعتبار قابل قبولی برای پیشرفت پروژه اختصاص پیدا نکرده و همان اعتبارات اندک نیز صرف پرداخت دیون پروژه شده است.

وی میزان کل لوله‌گذاری برای این پروژه را ۲۶۸ کیلومتر و ظرفیت تصفیه‌خانه را ۳۰ هزار مترمکعب دانست و خاطرنشان کرد: مدل اولیه که برای این پروژه پیش‌بینی‌شده بود نیازمند سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون یورویی با سرمایه‌گذار خارجی بود اما سرمایه‌گذار به دلایلی حضور در این عرصه را ترک کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان یادآور شد: برای اجرای فاز اول این پروژه با ۱۰ هزار مترمکعب و ۶۰ کیلومتر اجرای شبکه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه شرایط دولت سرمایه‌گذاری دولتی امکان‌پذیر نیست و باید بخش خصوصی وارد میدان شود.

سعادتی ادامه داد: البته بخش خصوصی نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری نشان نمی‌دهد زیرا تصفیه فاضلاب بیشتر در شهرهایی مورد استقبال است که با صنعت‌های بزرگ همچون فولاد در آن مصرف پساب زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هکتار دیوارکشی و حصارکشی به همراه اجرای خط انتقال هزار میلی‌متری انجام‌شده است، افزود: برای اجرای طرح اگو در قوچان از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب تنها  ۹ میلیارد تومان تخصیص‌یافته که صرف اجرای ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.