مدیرعامل موسسه جوانان آستان رضوی گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور دو هزار گروه مردم نهاد با برنامه‌های اجرا شده توسط کاروان‌های زیر سایه خورشید همکاری می‌کنند.

همکاری ۲۰۰۰ گروه مردم‌نهاد با برنامه‌های کاروان‌های زیرسایه خورشید

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مختاری در نشست هم‌اندیشی با قائم‌مقام تولیت حرمین شریفین که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موسسه جوانان آستان قدس رضوی با انتشار مجموعه‌ای دوازده جلدی از کتب آموزشی برای نوجوانان سلسله مباحثی پیرامون مسائل اعتقادی و دینی لازم برای نسل جوان را تنظیم و در قالب اردوهای آموزشی و نرم‌افزارهایی در اختیار آنها قرار داده است.

وی افزود: تا کنون ده‌ها هزار نفر تحت این دوره قرار گرفته و زیر نظر طلاب فاضل این کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اند و از آن استقبال کرده‌اند.

مختاری با تأکید بر اینکه ده‌ها هزار نفر امروز در کشور به جوانان امام رضایی تبدیل شده‌اند، گفت: اتفاق بعدی که در کنار تولید محتوا شکل گرفت بحث اردوگاه است که باغ امام رضا(ع) را به مجموعه‌ای تفریحی تبدیل کرد که نوجوانان و جوانانی که به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند در زیباترین باغ امام رضا(ع) یک روز را به تفریح و بازی بپردازند. در این مکان نوجوانان ضمن یادگیری معارف دین، بازی و تفریح می‌کنند و یک طلبه هم در کنار آنها است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: غیر از اردوهای یک روزه اردوهای هفت‌ روزه هم در این اردوگاه برگزار می‌شود که هم زیارت و آموزش معارف دین را دارد و هم بازی و تفریح و شادی که تحت عنوان «اردوهای هفت روز در بهشت» برگزار می‌شود. بچه‌ها در این اردوها که دوره‌های تکمیلی و استمرار دارد، به آموزش معارف دینی و تفریح می‌پردازند.

مختاری اظهار کرد: در همین لحظه ۴۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه میهمان اردوگاه آسمان هشتم هستند و آنچه اکنون در این اردوها شکل می‌گیرد اجتماع و اتحاد جوانان در سطح کشور است که برای برخی از فعالیت‌های اجتماعی دور هم جمع شده‌اند.

وی از همکاری دو هزار گروه مردم نهاد با این جریان خبر داد و افزود: این نوجوانان سعی دارند که برخی از فعالیت‌های اجتماعی را با نام امام رضا(ع) انجام می‌دهند و کارهای ارزشمند آنها در سراسر کشور به نام متبرک امام رضا(ع) انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: فعالیت اصلی این موسسه در ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) صورت می‌گیرد که در آن کاروان‌های «زیر سایه خورشید» با خادمین امام به همراه مداحان و طلاب با پرچم امام رضا(ع) به شهرهای مختلف می‌روند و در این ایام فضای زیارت از راه دور ایجاد می‌کنند و حرم را در کل کشور توسعه می‌دهند.

مختاری بیان کرد: در ایام دهه کرامت بیش از ۸۰ کاروان در دو هزار و صد نقطه از کشور و حتی در جاهایی که سختی راه دارد حضور پیدا می‌کنند و ۱۱ هزار فعالیت را هم انجام می‌دهند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.