دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

روزانه ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مشهد بستری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌اصغر انجیدنی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان تابعه را زیر پوشش دارد و این در حالی است که بخش زیادی از بیماران کرونایی در مشهد زیر معالجه قرار دارند.

وی بیان کرد: هم اینک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که ۸۵۰ نفر آن مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی همچنان صعودی است.
وی ادامه داد: هم اکنون اورژانس ۱۲ بیمارستان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خدمات رسانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و همچنین بیمارستان های خصوصی، خیریه و سایر نهادهای دولتی نیز بخشی از ظرفیت مراکز خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده اند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خراسان رضوی اکنون درگیر موج پنجم کرونا است، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها برای کنترل چرخه ویروس کرونا تاکید کرد.
دکتر انجیدنی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون عمومی گروه های هدف در حال انجام است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال واکسینه می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص سهیمه و توزیع واکسن های کرونا، برنامه واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد به گونه ای که تا پایان تابستان بتوان بخشی زیادی از گروه های هدف را زیر پوشش برد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۷۵ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ روز شنبه - دیروز - جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

در این مدت ۱۵ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹ نفر رسید.  همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.