مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) را مصداق یک جشنواره نوین و انقلابی خواند و گفت: این جشنواره قطعا پرچمدار تولیدات فاخر رسانه‌ای در حوزه سیره رضوی است.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پرچمدار تولیدات فاخر در حوزه سیره رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، مجید قلی زاده با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار داشت: همواره اولین قدم‌ها جزو سخت‌ترین قدم‌ها است اما در مورد جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بنظرم چنین سختی وجود نداشت و علت آن پیشینه بسیار مناسبی بود که در حوزه سیره رضوی در میان اهالی رسانه وجود داشت.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در میان برخی از رسانه‌های فضای مجازی و مکتوب کشور بخش ویژه‌ای برای سیره ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) در نظر گرفته شده که در ترویج حال و هوای امام رضایی بسیار موثر بوده است.

قلی زاده خاطرنشان کرد: این رویه در سال‌های اخیر در رسانه‌ها شکل گرفته اما قطعا تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم و یکی از دلایل این مسئله جامعیتی است که در سیره رضوی وجود دارد و پرداختن به ابعاد مختلف آن از نظر رسانه‌ای امری زمانبر و نیازمند مداقه فراوان است.

وی تاکید کرد: لازم بود جشنواره‌ای همچون امام رضا(ع) پرچمدار این میدان باشد و با یک اقدام جهادی و انقلابی از حیث رسانه‌ای، خط مشی واحدی بر جریان رسانه‌ای کشور از حیث سیره رضوی حاکم شود تا تولیدات با روش و فرمی متفاوت تولید شود.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم راه‌اندازی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را ابتکاری نوین خواند و بیان کرد: مهمترین مسئله این است که در حوزه تولیدات رسانه‌ای با محور امام رضا(ع) هیچگاه نباید در سطح فعلی متوقف ماند بلکه باید همواره وضعیت فعلی را نقطه حرکتی برای وضعیت مطلوب‌تر قرار داد و مداوم به کنکاش و جستجو برای تولیدات جدید از حیث فرم و محتوا در این حوزه پرداخت.

قلی زاده بیان کرد: بهره‌گیری از سازوکارهای انگیزشی در این حوزه بسیار موثر است؛ برای مثال «آثاراولی‌ها» در حوزه تولیدات رسانه‌ای باید مورد تقدیر قرار گیرند و ایده‌های آنان بسط و گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان بسیاری در سراسر کشور در حوزه سیره رضوی فعال هستند که ممکن است همچنان گمنام باقی مانده باشند و جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) توانست بسیاری از آنان را از این سطح خارج و در معرض دید قرار دهد.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم ویژگی متمایز دیگر جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را فراهم کردن یک چتر واحد رسانه‌ای از حیث محتوایی دانست و بیان کرد: هرچه سرفصل‌های جشنواره جزئی‌تر باشد قطعا مصادیق و تولیدات نیز به هدف نزدیک‌تر خواهند بود و جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند در حوزه سرفصل‌ها با جزئی‌نگری بیشتر، به سمت تولیدات هدفمند حرکت کند.

قلی زاده گفت: تولیدات جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باید هرچه بیشتر دیده شوند؛ این خود یک سازوکار انگیزشی مناسب به ویژه برای افرادی است که برای نخستین بار دست به تولید و یا ارسال اثر خود به چنین جشنواره فاخری زده‌اند و باید از ابزارهای مختلف رسانه‌ای برای این منظور استفاده شود.

وی ادامه داد: در سال‌های آینده می‌توان از نظر قالب، اشکال جدید رسانه‌ای را نیز به این جشنواره افزود؛ هیچ ظرفیتی ولو به صورت حداقلی قطعا از چشم طراحان این جشنواره دور نخواهد ماند و باید سیاستگذاری جامعی با یک چشم انداز و افق بلندمدت برای این جشنواره طراحی شود.

قلی زاده بیان کرد: چنین جشنواره‌هایی تنها با توالی و برگزاری در ادوار مختلف است که به اهداف خود نزدیک خواهند شد و جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز باید تبدیل به یک جشنواره غالب در سطح کشور شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.