رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خلأهای کم‌توجهی به نماز جماعت در سازمان‌ها و ادارات باید با فرهنگ‌سازی صحیح توسط رسانه‌ها و همکاری مدیران و کارکنان هر سازمان رفع شود.

رسانه‌ها می‌توانند خلاء‌های کم توجهی به نماز را پر کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد اقامه نماز استان جهت گسترش فرهنگ نماز اقدام به برگزاری جلسات شورای اقامه نماز با حضور مسئولین و صاحب نظران جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه جلسات مدونی را به همراه برنامه و راهکار دارد.

وی ادامه داد: باید بسترسازی برای به کارگیری فرهنگ اقامه نماز جماعت در همه جاهای عمومی در راستای ارج نهادن و آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ارزشمند نماز جماعت توسط همه آحاد مردم صورت بگیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه‌وبویراحمد خاستگاه اصلی دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی مانند سایر استان‌های کشور است، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت، ارج گذاری به فرهنگ ناب آن که اثرات فراوانی را جهت خیرات و برکات در جامعه دارد، از مهم‌ترین اهداف ستاد اقامه نماز در این استان است.

قاسمی اضافه کرد: رسانه‌ها باید خود همراه با ما جهت گسترش اقامه نماز و جماعت که الگوی اسلامی است، همت گمارند، چراکه اقامه نماز یکی از واژگان کلیدی در فرهنگ دینی و قرآنی ما است و یکی از موضوعاتی که همیشه مورد تاکید دین اسلام قرار گرفته، بحث اقامه نماز به موقع و در حد توان به‌صورت جماعت است.

وی ابراز کرد: وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های استان به‌طور متوسط خوب است اما برای گسترش بیشتر نیازمند فرهنگ‌سازی توسط اصحاب قلم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد رضای خداوند، نوردل و چهره انسان، راحتی جسم انسان، برکت در رزق، رفیق در قبر، اجازه نامه دخول جنت، نجات از آتش دوزخ را برخی از فواید نماز برشمرد و عنوان کرد: شایسته است همه افراد به عظمت نماز بیش از پیش آگاه باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: رسانه‌ها به جدیت خود می‌توانند بازوی پرتوان باشند و با اطلاع رسانی از اهمیت نماز خلأهای کم توجهی به نماز که هم اکنون در جامعه دیده می‌شود را پر کنند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.