استاد دانشگاه و عضو هیات داوران نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: رسانه‌ها و اصحاب رسانه اعم از خبرنگاران، عکاسان، مستندسازان، تصویربرداران و دیگر فعالان این عرصه، باید تعالیم و سبک زندگی رضوی را درون جامعه و مردم انتقال دهند و از قدرت رسانه خود برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کنند.

رسانه‌ها باید تعالیم رضوی را به جامعه منتقل کنند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا مقدم‌فر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، افزود: این جشنواره به برکت مزین بودن به نام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) می‌تواند از بهترین، موثرترین و پر تولیدترین جشنواره‌های رسانه‌ای کشور باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت فرموده‌اند، «رحمت خدا بر آن بنده‌ای که امر ما را زنده گردانَد»، از ایشان سوال شد چگونه امر شما را زنده می‌کند؟ و امام در پاسخ فرمودند «تعالیم ما را فرا می‌گیرد و آنها را به مردم می‌آموزد؛ زیرا مردم اگر زیبایی‌های سخن ما را بدانند، بی‌گمان، از ما پیروی می‌کنند».

مقدم‌فر ادامه داد: این کلام حضرت رضا(ع) به خوبی اهمیت تبلیغ و ترویج تعالیم رضوی را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند اهالی رسانه می‌توانند چه نقش مهمی در این عرصه داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در این عرصه تصریح کرد: حرم امام رضا(ع) برای اهالی رسانه همانند یک میدان مغناطیس است که باید به آن متصل شد و امواج دریافتی از آن‌ را به مثابه پیام رسانه‌ای به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره کرد.

وی افزود: در این میدان، آنچه مهم است، انتقال پیام است و چگونگی انجام این کار نیز بستگی به نوع رسانه‌ و هنر اصحاب رسانه دارد.

مقدم‌فر تصریح کرد: نکته مهم در این انتقال پیام، این است که اگر رسانه‌ای بخواهد رسالتش را به درستی انجام دهد و پیامش را به خوبی انتقال دهد باید ابتدا خودش به این میدان مغناطیسی متصل باشد تا با اعتقاد و باور کامل، نقش‌آفرینی کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.