رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از موفقیت آزمایشگاه مرکزی این موسسه در اخذ گواهینامه ISO/IEC 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) با رعایت اصول مدیریت کیفیت خبر داد.

اخذ گواهینامه ISO 17025 توسط آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از  روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده»  ادامه داد: استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ تعیین کننده الزامات عمومی برای کیفیت و احراز صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون و مهم ترین مدرک تاییدیه دقت و صحت نتایج آزمون آزمایشگاهی در سطح کشور می باشد. 
وی بیان کرد: سیستم مدیریت آزمایشگاه، کنترل مدارک و مستندات، شرایط محیطی آزمایشگاه، روش های آزمون و کالیبراسیون و صحه گذاری روش ها، سرویس و نگهداری تجهیزات، قابلیت ردیابی اندازه گیری ها، برنامه های کنترل کیفیت نتایج و... از الزامات فنی آزمایشگاه برای دریافت این گواهینامه به شمار می آید. 
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه ارزیابی الزامات کیفی و فنی بر اساس روش های اجرایی آزمایشگاه انجام گردیده و شرایط محیطی، مستندات و سوابق نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: این آزمایشگاه که دارای گواهینامه تأیید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد و محیط زیست، برای ارائه خدمت به تولیدکنندگان مواد غذایی است، پس از تلاش های بی وقفه ی مدیران و کارشناسان و پس از بازرسی کارشناسان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران موفق به دریافت گواهینامه و استقرار و پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 17025 شد.
رجب زاده گفت: از آنجا که کیفیت فرآیندی مداوم است امید داریم با بهره گیری از توانمندی ها و پتانسیل های موجود در آزمایشگاه های این موسسه بتوانیم گامی موثر در جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به تولیدکنندگان، پژوهشگران و دانشجویان برداریم. 
وی همچنین در پایان با اشاره به اهمیت استراتژیک محصول زعفران برای کشور بیان کرد: با توجه به مرجع بودن این آزمایشگاه برای تأیید کیفیت زعفران و نظر به فعالیت های علمی و بین المللی موسسه، اخذ این گواهینامه می تواند به قابل استناد بودن نتایج آزمون ها در سطح جهانی کمک قابل توجهی نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.