نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه امروز خود دستگاه‌های اجرایی را ملزم کردند تا حداکثر ظرف یک ماه پاسخ به تذکر نماینده مجلس را ارائه داده و منتشر نماید.

فرصت یک ماهه دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ به تذکرات نمایندگان

قدس آنلاین: در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت با ۱۶۳ رای موافق جزئیات طرح الزام دستگاه های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان را تصویب کرده و متعاقب اآ یک ماده از آیین نامه داخلی مجلس را برای اجرای این مصوبه نیز اصلاح کردند.

براساس ماده واحده اصلاح و تصویب شده این طرح؛ در صدر ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از عبارت "کتبا" عبارت "یا از طریق سامانه قانون گذاری و نظارت" افزوده می‌شود و در انتهای ماده پس از عبارت "ابلاغ می نماید" متن زیر اضافه می شود:

مخاطب تذکر موظف است پاسخ تذکر خود را حداکثر تا یک ماه منعکس نماید و فوراً در سامانه مذکور ثبت نماید.

هیأت رییسه مجلس تذکرات را به همراه پاسخ آن را با رعایت طبقه بندی مکاتبات، در سامانه رسمی مجلس شورای اسلامی برای عموم منتشر کند و به اطلاع تذکردهنده برساند.

ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس می‌گوید: در کلیه مواردی که نماینده یا نمایندگان مطابق اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسی، از رئیس‌جمهور یا وزیر درباره یکی از وظایف آنان حق سؤال دارند، می‏توانند درخصوص موضوع مورد نظر به رئیس‌جمهور و وزیر مسئول کتباً تذکر دهند.
هیأت رئیسه خلاصه تذکر را در جلسه علنی مجلس قرائت و متن کامل تذکر را به رئیس‌جمهور یا وزیر مربوط ابلاغ می‏نماید.

همچنین بر اساس تبصره الحاقی که با پیشنهاد «محمدحسین فرهنگی» نماینده تبریز مطرح شد، پس از انقضای مهلت توسط هیأت رئیسه، موارد عدم پاسخ و یا تأخیر پاسخ به طور مشخص منتشر می‌شود و در صورت سئوال یا استیضاح در خصوص موضوع تذکر باید رأساً توسط کمیسیون و یا با اعلام نماینده تذکر دهنده و یا یکی از سئوال کنندگان و یا استیضاح کنندگان در گزارش کمیسیون درج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.