مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه و موقوفات استان از برگزاری جشن‌های دهه ولایت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۷۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

برگزاری جشن‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در خصوص برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: جشن ولایت علوی از سه‌شنبه؛ ۲۹ تیر ماه، همزمان با روز عرفه آغاز شده و تا پنج‌شنبه، ۷ مرداد ماه،  همزمان با روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشن ولایت علوی در دو بخش شامل برنامه‌های فرهنگی و اقدامات اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: در بخش برنامه‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی و تبلیغی شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقاع متبرکه و آذین‌بندی صحن،  تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر،  نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادهای مرتبط با رعایت اصول ایمنی در ۱۷ بقعه متبرکه و راه‌اندازی ۱۶ کاروان شادی با عنوان شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم انجام می‌شود.

احمدزاده برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در شب و روز عید غدیر خم در ۷۰ بقعه متبرکه،  قرائت دعای عرفه در ۴۵ بقعه متبرکه در عصر روز عرفه،  برگزاری نماز عید سعید قربان در ۱۷ بقعه متبرکه دارای ظرفیت و مناطق سفید، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌ (ع)  و قرائت زیارت جامعه کبیره در شب و روز ۴ مردادماه در ۳۰ بقعه متبرکه، دعوت از ۱۹ هیات مذهبی جهت شرکت در مراسم جشن ولایت علوی در روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه،  برگزاری ۱۴ مسابقه فرهنگی  را از دیگر برنامه‌های فرهنگی جشن ولایت علوی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بقاع متبرکه با توجه به شرایط کرونا، از ظرفیت فضای مجازی جهت انعکاس اقدامات و ترویج معارف غدیر و از مطالب کانال شمیم افق با بیش از ۱۱۰ کانال در ۵۴ بقعه متبرکه استفاده شده است.  

احمدزاده با بیان اینکه برای تبلیغات و پوشش مراسم بقاع متبرکه از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده است،  گفت: همچنین با همکاری صداوسیما گزارش‌های خبری تهیه و از مرکز صداوسیمای استان پخش خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح زیارت آفتاب توسط این اداره کل؛ افزود: در این طرح حدود ۱۰۰۰ نفر از اصحاب بقاع متبرکه و خانواده ایشان به مشهد مقدس یا کاشمر برای زیارت اعزام می شوند.  

وی در خصوص اقدامات اجتماعی اداره کل اوقاف برای جشن ولایت علوی، بیان کرد: در قالب تبرکات علوی حدود ۳۰۰۰ سبد غذایی به ارزش هر سبد غذایی حداقل ۴۰۰ هزار تومان از محل کمک خیرین و موقوفات منطبق تهیه و بین افراد کم برخوردار توزیع می‌شود.

احمدزاده اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت موقوفات و کمک خیرین، در روز عید قربان حدود ۱۰۰ راس گوسفند قربانی و بین فقرا و نیازمندان توزیع شد. همچنین حدود ۵۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر خم بین نیازمندان با توجه به تاکید ائمه طاهرین (ع)  بر فضیلت اطعام مومنین توزیع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، وی با اشاره به اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه، گفت: مانور سلامت با هدف بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و موقوفات در حوزه دارو، درمان و سلامت در شرایطی که شیوع ویروس کرونا سلامت عمومی جامعه را هدف قرار داده است، جهت خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین بقاع متبرکه در ۲۳ بقعه متبرکه در حال اجراست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از اقدامات طرح مانور سلامت در بقاع متبرکه شامل ویزیت مراجعان، آزمایشات شامل آزمایش قند خون، گرفتن فشار و اکسیژن خون، سنجش تب و...، انجام تست تشخیص کرونا با همکاری شبکه بهداشت، واکسیناسیون با همکاری شبکه بهداشت، دارو و درمان ویژه بیماران کرونایی، تهیه داروی بیماران خاص و...  است.

وی در خصوص طرح احسان در دهه ولایت، گفت: در قالب این طرح ۳۰۰ تخته فرش بین نو مزدوجین نیازمند در مشهد از اول ماه ذی‌الحجه همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(ع) تا پایان ماه ذی‌الحجه توزیع می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.