رئیس‌جمهور گفت: یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام بدهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعا این پروژه افتتاح می‌شد.

تحریم‌ها مانع افتتاح قطار سریع‌السیر در کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از چند طرح بزرگ ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: تصور نمی‌کردم که هر هفته افتتاح داشته باشیم و خوشحالم که توانستیم این کار را انجام دادیم.

وی بیان کرد: مردم ما سه سال و نیم درگیر جنگ اقتصادی بودند و این اواخر هم کرونا و خشکسالی مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد، اما زمانی که مردم می‌بینند این پروژه‌های عظیم به دست جوانان خودمان افتتاح می‌شود، احساس خرسندی می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جاده شمال برای ما بسیار مهم بود و از همان ابتدای دولت ساعت‌ها بحث کردیم تا این پروژه مجدداً عملیاتی و اجرا شود. در سال ۹۸ قطعه اول آن افتتاح شد و این کار را دنبال کردیم.

روحانی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که با رهبر معظم انقلاب در اولین دیدارهای خود در دولت داشتیم، درباره ریل بحث کردیم چرا که ریل یک وسیله ارتباطی بسیار مهم و ارزان قیمت است. یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام دهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعاً این پروژه افتتاح می‌شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.