رئیس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور مشهد گفت: در سال جاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور خودرویی و روغن موتور صنعتی موافقت کرده است. امید است با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور وضعیت عرضه روغن موتور مناسب‌تر شود و با کمبود روغن مواجه نباشیم.

عرضه قطره چکانی روغن موتور در بازار موجب گرانی آن شده است

به گزارش قدس آنلاین، حامد یزدی زاده در خصوص وضعیت فروش روغن موتور در بازار و قیمت آن اظهار کرد: چهار شرکت تولید کننده روغن موتور بازار تولید و توزیع روغن موتور را در دست دارند و این چهار شرکت خصولتی هستند. این شرکت‌ها در سال گذشته تقاضای افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت روغن را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه دادند، اما سازمان حمایت با افزایش ۴۰ درصدی روغن‌ موتور خودروهای  بنزینی و دیزلی  و ۷۰ درصدی خودروهای صنعتی مانند روغن‌های هیدرولیک و صنایع موافقت کرد.

وی افزود: این کارخانه‌ها از آنجایی که فروش روغن موتور با افزایش ۴۰ درصدی برایشان سوددهی نداشت فروش روغن موتور را سبدی کردند. بنابراین کارخانه‌ها روغن موتور را به صورت قطره چکانی عرضه می‌کردند، زمانی که کالایی کم عرضه شود تقاضا برای خرید آن افزایش پیدا کرده و قیمت به صورت مصنوعی بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور مشهد بیان کرد: در سال جاری سازمان حمایت با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور خودرویی و روغن موتور صنعتی موافقت کرده است. امید است با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور وضعیت عرضه روغن موتور مناسب‌تر شود و با کمبود روغن مواجه نباشیم.

یزدی زاده خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ مرکز تعویض روغن در مشهد وجود دارد که از این تعداد ۵۷۰ مرکز دارای جواز کسب و ۲۳۰ مرکز فاقد جواز کسب هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.