دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی بیماران کرونایی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند چراکه اکنون بیمارستانها مملو از مبتلایان کرونا ست و این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می سازد.

بیماران کرونایی در مشهد مستقیم به بیمارستانها مراجعه نکنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بد حال بایستی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاههای عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنها بیمار را به بیمارستانها ارجاع می دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون  روزانه حدود  ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری می شوند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به‌ طور کلی هزار و ۸۱۵ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی بستری هستند که هزار و ۴۲۵ نفر از آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که این دانشگاه علاوه‌ بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش خود دارد.
انجیدنی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان‌ رضوی را ۳۸۵ نفر عنوان کرد.
وی ادامه داد: با کمال تاسف سیر پیش‌رونده تعداد مبتلایان به کرونا در موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان در حال افزایش است و در روزهای آینده اگر چاره‌اندیشی صورت نگیرد کادر درمان در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهد شد.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود تخت‌های بیمارستانی، کمبود دارو و کمبود تجهیزات پزشکی از مشکلات پیش روی در درمان بیماران کرونایی به شمار می رود.
انجیدنی بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ویژه پرهیز از دورهمی ها و هرگونه تجمع تاکید کرد.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.   
ینا بر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۷۰ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسیده است.

در این مدت ۲۴ هزار و ۷۱۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ هم در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.