عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جوان سازی جمعیت کشور بیش از هر موضوعی باید در زمینه فرهنگ سازی در بین خانواده ها برای فرزند آوری توجه شود زیرا با شرایط فعلی کشور در ۳۰ سال آینده به طور کامل پیری جمعیت را تجربه خواهد کرد.

جوان سازی جمعیت نیاز به فرهنگ سازی دارد/ بررسی طرح مشوق های جمعیتی در شورای نگهبان

فاطمه رحمانی درباره  طرح مشوق های جمعیتی، حمایت از خانواده و طرح جوانی به قدس آنلاین گفت:  طرح مشوق های پیش بینی شده در باره  فرزندآوری در سال ۱۴۰۰هنوز در مرحله بررسی در شورای نگهبان قرار دارد و به تصویب کامل و مرحله اجرا نرسیده است.

وی با بیان اینکه از طرفی این مشوق ها کامل نیستند و فاصله زیادی بین مشوق های جمعیتی با کشورهای دیگر دارند،  افزود: اگرچه مشوق ها تا حدودی می توانند موثر باشند ولی متاسفانه سیاست هایی که در مورد تنظیم خانواده طی سال های گذشته در کشور اجرایی شدند تا حدودی تاثیر خود را بر فرهنگ جمعیت در بین خانواده ها و تغییر نگرش ها گذاشته اند از این رو توجه به موضوع فرهنگ سازی برای فرزندآوری در بین خانواده ها و بویژه نسل جوان بیش از هر موضوع دیگری باید مورد توجه قوای مختلف و حاکمیت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی طبق نتایج پژوهشی،   بخش زیادی از خانواده ها علی رغم اجرای سیاست های تنظیم خانواده طی سال های اخیر ،  اما با داشتن دو فرزند موافق هستند  و برای  تعداد بیشتر  به دلیل مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی مقاومت می کنند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کشور در شیب تند پیری جمعیت قرار دارد، بیان داشت: اگر وضعیت جمعیتی کشور با همین روال فعلی ادامه پیدا کند و سیاست و برنامه جدی و عملیاتی برای رشد فرزند آوری و جوان سازی جمعیت اجرایی نشود ، کشور در ۳۰سال اینده سالمندی را به طور حداکثری تجربه خواهد کرد که یک تهدید جدی برای کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.