عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطرات ویروس دلتا به مراتب خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی است و در این روزها بیشترین گروه بستری‌شدگان کرونایی در بخش‌های داخلی کووید موارد خانوادگی هستند.

بیشترین بستری‌شدگان کرونایی اخیر موارد خانوادگی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر مهناز مزدوریان افزود: وضعیت بخش‌های داخلی کووید در تمامی بیمارستان‌های مشهد به خصوص مراکز درمانی امام رضا(ع) و قائم(عج) نگران‌کننده است و بیشتر بستری‌ها مسافران تابستانی حاضر در مشهد و یا مشهدی‌های بازگشته از سفر هستند و علی‌رغم هشدارهای بسیار بابت عدم رفتن به مسافرت شاهد اوج مسافرت‌ها بودیم.
وی ادامه داد: گروه سنی بستری‌شدگان کرونایی در بخش‌های داخلی کووید بین ۳۰ تا ۶۰ سال بوده که بیشتر به‌صورت خانوادگی هستند و نیز کسانی که در مجالس عروسی، عزا، مسافرت‌ها و دورهمی‌ها مبتلا شدند و متأسفانه تعداد فوتی‌ها هم در روزهای اخیر بالا بوده است.
عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که کادر بهداشت و درمان به شدت خسته و تحلیل رفته شده‌اند و فشار کاری شدیدی در این روزها بر آنان تحمیل شده است گفت: از مردم می‌خواهیم به خاطر سلامتی خودشان و خانواده‌ هایشان دورهمی‌ها را لغو کنند البته قبول داریم که وضعیت سختی را از ابتدای بحران کرونا تاکنون گذرانده‌اند اما باید بدانند که به طور قطع سخت‌تر از وضعیت مدافعان سلامت که افزون بر ۵۰۰ روز است که استراحت نکرده اند و شرایط بسیارسختی را داشته‌اند نبوده و نیست.
مزدوریان با اشاره به این که خطرات ویروس دلتا به مراتب خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی بوده است افزود: مردم هرگونه علایم مشکوک از قبیل آب ریزش بینی، سردرد، گلو درد، درد شکم، اسهال و استفراغ را شوخی نگیرند و بلافاصله به پزشک یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند و اگر نیاز به پیگیری بیشتر باشد از طریق این مراکز بیماران ارجاع می شوند و نیازی نیست که در همان گام نخست مراجعه مستقیم به بیمارستان داشته باشند.
وی ادامه داد: در این روزها نقش کلیدی والدین در مراقبت از فرزندان بیش از پیش احساس می‌شود و متاسفانه بیشترین آمار مبتلایان به دلتا کودکان و نوجوانان بوده اند از این رو از والدین درخواست داریم که بیش از پیش مراقب فرزندانشان باشند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند
او اضافه کرد: خروج از موج پنجم بحران کرونا منوط به همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت است و اگر عدم رعایت‌ها و بی‌توجهی‌ها تداوم یابد با وضعیت بدتری مواجه خواهیم شد.
 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا به طور نگران‌کننده‌ ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به این ویروس در این استان به ۶۰۰ نفر در روز رسیده است.

هم اکنون ۱۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.  

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۳۷۸ تن دیگر را گرفت و مجموع شمار تلفات کرونا در کشور به ۹۱ هزار و ۷۸۵ تن رسیده است.

از دیروز تا امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.