قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا از عموم مردم خواست در صورت بروز هر گونه علایم مشکوک به کرونا ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و درمانگاههای عمومی بخش خصوصی مراجعه کنند.

مردم با مشاهده علایم کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر شاپور بدیعی در حاشیه  نشست با مدیران حوزه درمان با بیان این که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، برنامه نظام ارجاع بیماران مبتلا به کرونا در شهر مشهد راه اندازی شده است اظهار کرد:شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها خودداری کنند زیرا ازدحام در بیمارستانها به انتشار بیشتر ویروس دلتا کرونا کمک می کند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و ۱۶۰ درمانگاه بخش خصوصی خدمات سطح یک و ۱۹ درمانگاه خدمات تخصصی سطح ۲ را در مناطق زیر پوشش دانشگاه ارائه می دهند اضافه کرد: در صورت نیاز به خدمات بستری، بیماران به بیمارستان ها ارجاع داده می شوند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان این که مراجعه مستقیم به مراکز درمانی ضمن ایجاد ازدحام اورژانس بیمارستان ها، زمینه انتقال عفونت را نیز افزایش می دهد گفت: در حال حاضر پنج بیمارستان نیز برای تزریق داروی رمدسیویر برای بیمارانی که نیاز به بستری ندارند در شهر مشهد در نظر گرفته شده است تا بار مراکز درمانی کاهش یابد.

بدیعی با بیان این که در حال حاضر شرایط ویژه‌ای در شهر مشهد از نظر همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری ایجاد شده است افزود: بر اساس برنامه ریزی همه روزه نشست با مدیران حوزه معاونت درمان برگزار می شود تا بتوان ضمن رصد اقدامات انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته،  برنامه ریزی های لازم در راستای خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مناسبی انجام شود.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی به بیماران غیر کرونایی نیز در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی مورد توجه است و در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.   

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به روزی بیش از ۶۶۰ نفر در روز افزایش یافته است.
هم اکنون ۲۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، یک  شهرستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستانها  در وضعیت نارنجی قرار دارند.
۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۹۳ هزار و ۸۶ تن را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  
همچنین چهار میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.   
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۰۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۳۵ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و  ۲۸۴ هزار و ۳۸۷ تن را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۳۶ میلیون و ۳۰۱ هزار ۷۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۱ هزار و ۸۷۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.