مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که در یک هفته اخیر فضاسازی گسترده و کم‌سابقه‌ای علیه کشورمان ایجاد کردند، پرونده ادعایی خود علیه ایران درباره حمله به یک کشتی اسرائیلی را به نشست دیروز شورای امنیت کشاندند.

اجماع‌سازی ناشیانه علیه ایران

تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از جزئیات نشست شورای امنیت منتشر نشده، اما رویترز که خبر این نشست را به‌طور اختصاصی منتشر کرد، تصریح کرده قرار است در این جلسه صرفاً موضوع ارجاع داده شده، «بررسی شود» و قرار نیست هیچ تصمیمی گرفته شود. نماینده روسیه که کشورش عضو دائم شورای امنیت است، می‌گوید اطلاعات ارائه شده درباره حمله به کشتی اسرائیل توسط ایران، متناقض و بر پایه حدس و گمان است، اما آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی است قطعاً کار ایران است! زهرا ارشادی سفیر ایران در سازمان ملل هم در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نسبت به تلاش‌های مشکوک اخیر برای ایجاد حوادث ساختگی دریایی در خلیج‌فارس هشدار داد.

ماجرای این فضاسازی از آنجا آغاز شد که دوهفته پیش یک کشتی تجاری رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی از مبدأ نامشخصی قرار گرفت. بلافاصله پس از این اقدام، مسئولان عالی آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس، ایران را متهم حادثه معرفی کردند. در هفته گذشته نیز رسانه‌ها و مقامات انگلیسی ضمن متهم کردن دوباره ایران از وقوع یک حمله دیگر به کشتی‌های درحال رفت‌وآمد در خلیج فارس خبر دادند، اما هیچ تصویر یا مستندی دراین‌باره منتشر نشد. در روزهای گذشته مقامات صهیونیستی تهدیدات لفظی متعددی علیه ایران به کار بردند که در اصلی‌ترین مورد بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم در جلسه‌ای که تصویر سردار حاجی‌زاده پشت سر او بود، غیرمستقیم ادعا کرد آمادگی حمله به ایران را دارد! او همچنین در ادعایی عجیب مدعی شد فردی به نام «سعید آراجانی» به عنوان فرمانده پهپادی سپاه عملیات حمله ادعایی را برعهده داشته است. این در حالی است که به نوشته حسین دلیریان خبرنگار دفاعی تسنیم، در ساختار سپاه چنین نامی وجود ندارد. مقامات نظامی کشورمان از جمله فرماندهان کل سپاه و ارتش هشدار داده‌اند هرگونه ماجراجویی با پاسخ قاطع ایران روبه‌رو خواهد شد. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم در پاسخ به این تهدیدات نوشت: «ما را نیازمایید.» لفاظی‌های مقامات صهیونیستی علیه کشورمان با واکنش استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز مواجه شد.

رهبر انقلاب هفته گذشته جنگ تبلیغاتی را یکی از سرفصل‌های اصلی حرکت دشمنان علیه مردم ایران عنوان کردند و قطعاً تهدیدات اخیر نیز مصداق این اقدام است اما سؤال اینجاست که هدف جبهه غربی از این تنش‌آفرینی کور و ناشیانه چیست؟ قاسم محبعلی مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه می‌گوید: آمریکا به همراه سایر متحدانش در منطقه و اروپا به دنبال اعمال فشار جدید علیه تهران هستند و این روند تا مذاکرات جدید با ایران هر روز تشدید خواهد شد. محسن بهاروند سفیر کشورمان در انگلیس هم معتقد است رژیم صهیونیستی با بحرانی‌کردن خلیج فارس سعی در توجیه حضور نظامی و امنیتی خود در منطقه دارد تا از این طریق بتواند پروژه‌های اقتصادی و تجاری خود را با موفقیت پیش ببرد.

مقتدایی: ایران اگر اقدامی کند با شجاعت بیان می‌کند

همچنین عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی هم با اشاره به متهم‌کردن کورکورانه ایران توسط کشورهای غربی گفت: ایران اگر قرار باشد در عرصه دفاعی اقدامی انجام دهد، به‌طور واضح و شفاف اعلام می‌کند همان‌گونه که حمله به پایگاه‌های آمریکایی‌ها را با قاطعیت و شجاعت اعلام کردیم.  وی در گفت‌وگو با قدس درباره تهدیدات صهیونیستی علیه ایران نیز گفت: طبیعی است جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مستقل همواره می‌تواند از خود دفاع کند. آمریکایی‌ها باید بدانند به اندازه کافی ضعیف شده‌اند، بنابراین باید مراقبت کنند مورد دیگری پیش نیاید که ضعف عمده‌تری برای آن‌ها آشکار شود.  وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز تأکید دارد این تنش‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن آغاز دولت جدید ایران و مشغول کردن دولت سیزدهم به امور ایذایی است. به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی «این سناریوی ناشیانه هم برای تحت تأثیر قرار دادن دوره گذار و انتقال دولت جدید طراحی شده و هم برای به واکنش وادار کردن مقامات جدید دولت و هم اجماع‌‎سازی در منطقه علیه سیاست خارجی فعال دولت جدید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.