رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با وضعیت باز بودن تالارها هفته‌ای بحرانی را آغاز کردیم، به طوری که شاید مجبور شویم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

تالارها در نیشابور باز بمانند، باید بیمارستان صحرایی بزنیم

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ما ۱۶۰ تخت بستری کرونا با تجهیزات کامل و نیروی انسانی آماده کردیم. اما تا امروز ۱۷۸ بیمار کرونایی را پذیرش کرده و دیگر هیچ تختی برای پذیرش بیمار نداریم.

او افزود: در بخش آی سی یو ۱۳ تخت داشتیم که در این بحران ۱۰ تخت دیگر هم اضافه کردیم؛ متاسفانه همه این تخت‌ها پر شده و بخش آی سی یو هم دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: با این وضعیت باز بودن تالارها، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سهل انگاری صد در صدی مردم، پیش بینی می‌شود در این هفته آمار بیماران کرونایی به ۲۹۰ نفر برسد؛ باید به فکر بیمارستان صحرایی باشیم.

عظیمی‌نژاد بیان کرد: به جز کمبود فضا ما با کمبود نیروی انسانی هم روبرو هستیم. زیرا با وجود واکسیناسیون، کادر درمان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر نیروهای ما به صورت سه شیفت در بیمارستان مشغول خدمت هستند.

او با بیان این که تالارها باید در شرایط نارنجی بسته باشند، تصریح کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز نیشابور هرگز زرد نشده چطور تالارهای نیشابور اکنون در وضعیت قرمز مشغول فعالیت هستند؟ با وضعیت موجود به نظر می‌رسد، برای مردم تفریح مهم‌تر از حفظ جانشان است!

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور  تاکید کرد: آمار تست کرونا در نیشابور افزایش ۴ برابری داشته و بیش از ۷۰ درصد تست‌های انجام شده کرونای مثبت هستند.

عظیمی نژاد با اشاره به این که در بحران پنجم سن فوت ناشی از کرونا پایین آمده است، اظهار کرد: دیروز صبح یک خانم ۳۱ ساله که مادر سه فرزند بود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم، از این رو با توجه به قدرت بالای شیوع کرونا دلتا شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از شرکت در تجمعات بپرهیزند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.