۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 763857

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای آشنایی شهروندان و زائرین کریمه اهل‌بیت(س) با معارف قرآنی، بوستان موضوعی در این زمینه در دست طراحی و احداث است.

بوستان معارف قرآنی در قم احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پیام جوادیان با اشاره به برنامه سازمان پارک‌ها برای احداث بوستان معارف قرآنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته‌شده و معارف قرآن کریم دنیای بیکرانی از علم و آگاهی است که می‌تواند مبنای امور مختلفی باشد، برنامه‌ریزی‌ها برای طراحی و احداث این بوستان موضوعی در سال ۹۹ صورت پذیرفت.

وی با تأکید بر اینکه احداث بوستان‌های موضوعی می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی بوستان‌های شهری را تا چند برابر افزایش دهد، افزود: در این بوستان ارائه معارف مختلف قرآن و داستان‌های جذاب و متفاوت آن و همچنین معرفی گیاهان ذکرشده در قرآن کریم میسر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: این بوستان موضوعی در کنار فعالیت‌های ذاتی محوری، برای آشنایی بیشتر شهروند با معارف قرآنی خواهد بود که طرح اولیه آن تهیه‌شده و در کارگروه بررسی می‌شود و فاز نخست تهیه طرح نیز در حال تکمیل است.

جوادیان ابراز کرد: پس از بررسی و تأیید نهایی در کارگروه‌های مرتبط با موضوع، تلاش می‌کنیم که این طرح را برای اجرا نهایی کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که احداث این بوستان موضوعی می‌تواند به‌عنوان یکی از پارک‌های شاخص شهر و کشور مطرح‌شده و خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.