مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰ بقعه متبرکه امامزادگان استان در ماه‌های محرم و صفر مجری ویژه برنامه‌های طرح "سوگواره بصیرت عاشورایی" شدند.

۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام "محمد احمدزاده"  افزود: در سوگواره بصیرت عاشورایی، بقاع متبرکه خراسان رضوی سیاه پوش شده و مهیای پذیرایی از عزاداران خواهند شد و ویژه برنامه های "لبیک یا حسین"، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، همایش ویژه نوجوانان حسینی، همایش رهروان زینبی طی روزهای اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم در آنها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجمع و حضور جمعیت و هیاتهای مذهبی عزادار در ایام محرم و صفر فقط در مناطق کم خطر از نظر شیوع کرونا از جمله شهرهای دارای وضعیت آبی و زرد آن هم در فضای باز مجاز است و مراسم عزاداری در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در فضای باز و با حداکثر ۷۰ نفر، هر نفر در چهار مترمربع و در زمان ۶۰ دقیقه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی "عزیزم حسین (ع)" و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته های عزاداری به منظور استفاده از فضای باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه ها از شبکه های استانی و ملی، برپایی خیمه های معرفت در مناطق کم خطر با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و راه اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه های خانگی از جمله برنامه های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ مبلغ در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه خراسان رضوی بکارگیری می‌شوند و حدود ۲ هزار روضه خانگی و خیابانی در ماه های محرم و صفر زیرنظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود. 

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی، به نیات واقفان ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه منطبق با ماه محرم و صفر با اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی عمل می‌شود که در این راستا به ۲۵۰ هیات مذهبی به منظور برپایی مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر از محل عواید موقوفات کمک می شود.

وی طرح "شمیم حسینی" را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ایام محرم و صفر برشمرد و گفت: در این طرح پنج هزار بسته کمک معیشتی و بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می شود

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.