سخنگوی علوم پزشکی مشهد در مورد ازدحام در مراکز تزریق واکسن مشهد و امکان استفاده از مساجد و مدارس در این راستا توضیحاتی داد.

ازدحام در برخی مراکز واکسیناسیون مشهد/ احتمال استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار داشت: نوبت دهی واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسیار دقیق است و به مراجعین آدرس و ساعت دقیق حضور می‌دهد؛ مشکل ما در زمینه تجمع در مراکز واکسیناسیون  است.

رحیمی در پاسخ به این سوال که پیش از این وزارت بهداشت اعلام کرده بود واجدین شرایط دریافت واکسن منتظر دریافت پیامک نباشند و به هر مرکزی مراجعه کنند واکسن تزریق می‌کنیم، گفت:  این مطلب مختص به کلانشهرها نمی‌باشد چون تعداد مراجعه کنندگان در کلانشهرها بسیار زیاد است، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مردم زمان و مکان را از طریق پیامک اعلام می‌کند.  

وی افزود: افرادی که در سامانه واکسیناسیون پیامک تایید ثبت نام دریافت کرده‌اند، منتظر اعلام زمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشند و از مراجعه به مراکز بدون اعلام قبلی،  پرهیز کنند زیرا سبب ایجاد ازدحام و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود و امکان انتقال بیماری کرونا نیز وجود دارد.  

رحیمی گفت: شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از اینکه افراد ثبت‌نام کرده باشند، پیامک ارسال می‌کند و زمان و مکان دقیق واکسیناسیون را باتوجه به شرایط به آنها اعلام می‌کند.  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که چرا در برخی مراکز واکسیناسیون افراد حق انتخاب برای نوع واکسن دارند و در برخی دیگر فقط یک نوع واکسن وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه کردیم که به تمام مراکز از ۳ نوع واکسن موجود در کشور بدهند؛ به طور پیش‌فرض در مراکز ما واکسن‌های برکت، سینوفارم و آسترازنکا وجود دارد؛ اما میزان اقبال مردم به واکسن‌های مختلف در نقاط شهر و نیاز مراکز متفاوت است.  

وی افزود: در حال حاضر ما از هر سه نوع واکسن داریم و سعی می‌کنیم طبق الگوریتم مصرف مراکز در روزهای گذشته، به آنها واکسن ارائه دهیم؛ برای مثال در مرکز کوهسنگی از هر ۳ مدل واکسن وجود دارد اما هیچ ضمانتی نیست که این موجودی تا ۲ ساعت دیگر برقرار باشد.  

رحیمی بیان کرد: در صورت اینکه انواع مختلف واکسن موجود باشد مردم حق انتخاب دارند اما شبکه بهداشت مشهد اجباری بر استفاده از واکسن خاصی ندارد، سبد واکسیناسیون در خراسان رضوی براساس واکسن‌های دریافتی از سوی وزارت بهداشت است.

رحیمی ادامه داد: ما موظفیم  به ازای هر یک میلیون جمعیت، حداقل ۷ هزار دوز و حداکثر ۱۰ هزار دوز واکسن در روز تزریق نماییم؛ که در مشهد مقدس میانگین واکسیناسیون ما بالای ۷ هزار دوز به ازای یک‌میلیون نفر جمعیت در روز است.  

وی افزود: شبکه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز گذشته بیش از ۳۳ هزار واکسن به مردم تزریق کرده است.  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا از تمام ظرفیت‌های ممکن برای گسترش تعداد مراکز واکسیناسیون استفاده کنیم، گفت: در جلسه امروز کمیته واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افزایش مراکز واکسیناسیون در مساجد و مدارس تصمیم‌گیری می‌شود تا از ازدحام در برخی از مراکز بهداشتی جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.